بخشی از اعتبار دستگاه ها در حوزه ایثار و شهادت برای چاپ کتاب هزینه شود

فداکار تأکید کرد: بهتر است بخشی از اعتبار موظفی دستگاه ها در حوزه ایثار و شهادت با همکاری بنیاد شهید به چاپ کتاب اختصاص یابد زیرا ماندگاری بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، یکشنبه (14 اسفند) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در پاسخ به ارائه گزارشی مبنی بر عدم همکاری دستگاه ها در اختصاص حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود مطابق دستورالعمل قانونی به حوزه ایثار و شهادت، نکاتی متذکر شد.

 

استاندار کرمان گفت: همه دستگاه ها در مهلت مقرری که اعلام می شود باید بدهند ضمن اینکه رونوشتی{از نامه ابلاغی به دستگاه ها} به دیوان محاسبات جهت پیگیری ارسال شود.

 

وی تأکید کرد: بهتر است بخشی از هزینه مذکور دستگاه ها در حوزه ایثار و شهادت با همکاری بنیاد شهید به چاپ کتاب اختصاص یابد زیرا ماندگاری بیشتری دارد.

 

در این جلسه اعلام شد: حداقل یک درصد از اعتبار هزینه ای دستگاه ها در استان بیش از سه میلیارد تومان می شود.

 

سعید ایرانمنش، سرپرست بنیادشهید و امور ایثارگران استان نیز بر پیگیری مواردی چون مستندسازی خاطرات ایثارگران، حمایت از کاروان های راهیان نور، طرح سپاس- بازدید از خانواده ها شهدا- تولید نشر و... نیز تأکید کرد.

 

وی اظهار کرد: از مجموعه 20 جلدی خاطرات شهدای کرمان تاکنون تنها ۶ جلد چاپ شده و برای هر جلد ۲۵۰ میلیون تومان هزینه می شود.


 

ایرانمنش از تدارک ویژه برنامه هایی برای 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: از سازمان های برتر در حوزه ایثار و شهادت نیز تجلیل می شود.

 

سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان نیز تأکید کرد: دستگاه ها چاپ حداقل یک کتاب در حوزه دفاع مقدس  را دستور کار قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه از مجموع دستگاه های استان بر اساس آنچه در سامانه مربوطه ثبت است؛ 112 دستگاه در حوزه ایثار و شهادت حضور فعال داشتند؛ گفت: دانشگاه پیام نور، هلال احمر، قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش، دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی و...از جمله این دستگاه ها است.

 

 

کد خبر 1256012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha