فعالیت در حوزه حجاب و عفاف با برنامه، سازماندهی شده و طبق اصول باشد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کار باید در حوزه حجاب و عفاف با برنامه، سازماندهی شده و طبق اصول انجام گیرد، گفت: پوشش مردم استان ما به لطف الهی مناسب بوده و به گونه ای نیست که از ریل خارج شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۱۴ اسفند ماه) در نشست اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و محکوم کردن حرکت خطرناک دشمنان این سرزمین که به دنبال شکست در جنگ ترکیبی دست به دسیسه های دیگری می زنند و دانش آموزان را مسموم می کنند، اظهار کرد: اینها از جهت روحی و روانی جامعه را هدف قرار می دهند تا امنیت را به هم بریزند و فضا را ناامن کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه این مسمومیت ها در مدارس کار دشمن بوده و باید مراقبت های لازم را در این زمینه داشته باشیم، گفت: به حول و قوه الهی دشمن در ۴۳ سال گذشته در عرصه های مختلف شکست خورده و در این زمینه نیز شکست خواهد خورد.

 

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف یک مسئله شرعی و خواسته خداوند بوده، ولی متاسفانه برخی ها این موضوع را ساده به حساب می آورند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: خداوند با عظمت خود و با توجه به اینکه مبداء همه عالم هستی است وقتی بر روی این مسئله تاکید دارد، نشان می دهد که حجاب و عفاف مسئله ساده ای نیست، بلکه مهم بوده و حجاب و حیا را نیز تعریف می کند که حتی بر روی مسئله یک تار مو نیز حساب می کند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: انسان در روز قیامت به خاطر آن موردی مجازات می شود که نتوانسته قیمت و قداست انسانیت خود را حفظ کند، محاکمه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: وقتی خداوند می فرماید «انسان، مثل حیوانات نیست» موی زن به عنوان یک انسان در مقایسه با موی حیوانات نیست که بتوان به راحتی به آن نگاه کرد.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: انسان هایی که گوهر و قداست انسانیت را حفظ نکرده اند، در عالم آخرت بازخواست خواهند شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این که گاهی اوقات برخی مطرح می‌کنند که چرا به تار موی ما گیر داده اید، در جواب می‌توان گفت که این دستور طلاب و روحانیون نیست، بلکه دستور خداوند بوده و خداوند همه مشکلات بندگان خود را می بیند.

 

وی تصریح کرد: خداوند برای مرد نیز پوشش عورتین را بیان کرده و برای زن حتی یک تار موی او نیز نباید پیدا باشد.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: باید با تدبیر، مهربانی، برنامه ریزی و فرهنگ سازی به صورت ایجابی و سلبی در زمینه حجاب و عفاف فعالیت های لازم صورت گیرد.

 

امام جمعه یاسوج افزود: قائل به تندی در این زمینه نیستیم، ولی باید تذکر لسانی و نصیحت اخلاق مدارانه در دستور کار قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی، پایگاه های مقاومت و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید گروه های خود را تشکیل داده و حمایت های لازم نیز از آنها صورت گیرد.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد، بهترین راه تشکیل این گروه ها بوده که در مناطق آلوده و ضروری حضور پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مردم استان و کشور ما متدین بوده و بسیاری از آنها با تذکر لسانی متوجه برخی ایرادها خواهند شد.

 

وی بیان کرد: مواردی که در فرودگاه ها مشاهده می شود باید با مهربانی و ملاطفت تذکرهای لازم را به افراد بدهیم.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی خیمه پاسخگویی به سوالات شرعی در مناطق ضروری مثل آبشارها، مناطق گردشگری و مناطق آسیب پذیر مستقر و روحانیون پاسخگویی سوالات و شبهات مطرح شده باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید بین اصنافی که مسئله حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند حضور پیدا کنید و با تذکر لسانی اهمیت موضوع بیان شود.

 

وی تاکید کرد: ما در مقابل همه این حجمه های سنگین و کمرشکن ۴۴ ساله دشمنان ایستادگی و مقاومت کردیم و دشمن را شکست دادیم، چون ما به دنبال اجرای حکم خدا هستیم در این زمینه موفق خواهیم شد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه کار باید در حوزه حجاب و عفاف با برنامه، سازماندهی شده و طبق اصول انجام گیرد، گفت: پوشش مردم استان ما به لطف الهی مناسب بوده و به گونه ای نیست که از ریل خارج شده باشد.

کد خبر 1256063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha