ارسال ۸۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم دینی اشراق/ معرفی قهرمانان ملی  با آثار دینی و هنری

دبیر چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق با اشاره به ارسال ۸۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم دینی اشراق گفت: از این تعداد ۱۳۲ اثر به مرحله رقابت راه یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، مسعود معینی‌پور امروز(یکشنبه۱۴اسفندماه) در نشست چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق که در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، گفت: 805 اثر در حوزه آثار داستانی، فیلم نامه، نقد فیلم و یاداشت به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

دبیر چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق افزود: 559 اثر در سه بخش اصلی داریم که بخش نخست اشراق است، عموم شرکت‌کنندگان با موضوعات دینی در بخش اشراق شرکت کردند و بخش رواق مختص طلاب است و بخش ویژه این جشنواره مربوط به یکصدمین سال تاسیس حوزه است.

 

معینی پور با بیان اینکه از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه 132 اثر به بخش مسابقه راه پیدا کردند،گفت: این آثار از 20 تا 23 اسفندماه در معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی به صورت حضوری در سانس‌های مختلف اکران می‌شود و روز 23 اختتامیه جشنواره در سالن همایش های بین‌المللی غدیر برگزار می‌شود.

 

معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: رسانه ها نقش مهم و موثری در راستای ترویج جشنواره فیلم دینی بر عهده دارند، اقداماتی که در قم انجام می‌شود متاسفانه در قم می‌ماند و این موضوع ضعف جدی است که اصحاب رسانه باید با تولید و توسعه و انعکاس خبر در این زمینه در راستای ترویج آن اهتمام داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: تولیدکننده مناسب در زمینه آثار دینی کم نداریم و در حوزه انیمیشین و فیلم‌نامه نویسی در سریال‌های دینی افرادی که فعالیت می‌کنند در قم ساکن هستند و باید فضایی فراهم شود که چرخه تولید آثار ارزشی و مناسبی تولید شود.

 

معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در همه دنیا قهرمانانی که واقعی هم نیستند بازسازی و تولید آثار هنری می کنند، ما باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم و قهرمانان کشورمان را با آثار هنری و دینی معرفی کنیم.

 

 معینی پور یادآور شد: باتوجه به برنامه ریزی صورت گرفته 132 اثر ارسال شده به دبیرخانه و همچنین بخشی از این آثار در رسانه‌ها اکران می‌شود، 5 مستند از 5 کارگردان خانم به جشنواره ارسال شده است.

 

دبیر چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق گفت: در خلال اکران آثار نیز ۶ کارگاه دانش‌افزایی و نشست تخصصی برگزار خواهد شد که بازنمایی روحانیت در سینمای ایران، مساله شناسی عدالت در سینمای ایران، مبانی طنزنویسی و نقد فیلم از جمله عناوین این کارگاه‌هاست.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر جوایز در بخش‌های رقابتی جشنواره، جایزه ویژه‌ای برای یکصدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه، جایزه ویژه عدالت با موضوع تولیدات با رویکرد ابعاد دینی عدالت، جایزه ویژه کنگره شهدای استان قم و جایزه ویژه آموزش‌وپرورش نیز به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

کد خبر 1256073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha