از ظرفیت کانون های مساجد برای اجرای کارهای ماندگار استفاده شود

حسنی با بیان برای ماندگاری کارهای فرهنگی و هنری باید از ظرفیت کانون های مساجد استفاد ه کرد، گفت: ما به عنوان متولیان فرهنگی باید از این فرصت برای اجرای کارهای ماندگار استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شامگاه دیروز 14 اسفندماه در جلسه هماهنگی سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد در جمع رئوسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان زنجان اظهار کرد: یکی از رویدادهای مهم پیشرو، سالروز تاسیس کانون های مساجد است. معتقد هستم کاری ماندگار است که در حوزه کانون های مساجد اجرا شده است.

 

وی با اشاره به کارکردهای کانون های مساجد از زمان تاسیس تاکنون خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی در حوزه های فرهنگی و هنری بالاخص در توانمندسازی گروه های سرود و تئاتر، برگزاری دوره آموزشی زوج های جوان و مدیریت فرهنگی مسجد از برنامه های شاخص این مراکز در استان زنجان بوده است.

 

این مسئول با یادآوری اینکه امکان هزینه کرد 10 درصد ارزش افزوده دهیاری ها برای برنامه های فرهنگی وجود دارد، افزود: کانون های مساجد می‌توانند ضمن مطالبه گری این میزان اعتبار آن را در حوزه فعالیت های فرهنگی مساجد هزینه کنند.

 

حسنی با بیان برای ماندگاری کارهای فرهنگی و هنری باید از ظرفیت کانون های مساجد استفاد ه کرد، گفت: ما به عنوان متولیان فرهنگی باید از این فرصت برای اجرای کارهای ماندگار استفاده کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خطاب به رئوسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها گفت: نسبت به موضوع کانون های مساجد جدی باشید؛ مدیر کانون های مساجد تعطیل و ضعیف را جایگزین کنید نسبت به فعال کردن کانون های نیمه فعال اهتمام بیشتری داشته باشید.

 

حسنی اضافه کرد: مشکل کانون های مساجد تنها نبود بودجه نیست بعضا با یک تماس تلفنی و دلجویی از مدیر یک کانون، اثرگذاری آن را خواهید دید.

 

وی با یادآوری اینکه برنامه های کانون های مساجد معطوف به 18 اسفند نباشد، افزود: رایزنی و ارتباط کانون های مساجد با خیرین می تواند موجب ورود این قشر به کارهای فرهنگی باشد.

 

به گفته این مسئول، تشکیل نظام جمهوری اسلامی به عنوان معجزه قرن و استمرار و اقتدار آن معجزه دیگری است. در جنگ ترکیبی قرار داریم و دشمن با تمام توان برای ضربه زدن به این انقلاب تلاش می کند ولی نباید وعده خداوند را در یاری رساند به جبهه حق فراموش کرد. خدواند این انقلاب را به جهت اخلاص نیروهای انقلابی و در صحنه حفط کرده است.

کد خبر 1256115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha