محافل و برنامه‌های قرآنی را در جامعه ترویج دهیم

حجت الاسلام تقوی گفت: اگر به دنبال گسترش اخلاق و بصیرت هستیم و برای سعادت نسل‌های بعد دغدغه‌مندیم باید محافل و برنامه‌های قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام مهدی تقوی - امام جمعه لنگرود- در محفل قرآنی شعبانیه که شب گذشته (۱۴ اسفند) در مسجد جامع لنگرود برگزار شد گفت: این محفل قرآنی به همت جامعه قرآنیان استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد و میزبان قاری بین‌المللی استاد عادلی و همچنین تلاوت قاریان شهرستانی بودیم.

 

وی حضور مردم در این محفل را چشمگیر دانست و افزود: برای نورانیت بخشی به جامعه نیازمند برگزاری محافل قرآنی و برنامه‌های قرآنی در سطح شهرها و روستاها هستیم.

 

 

تقوی ادامه داد: اگر به دنبال گسترش اخلاق و بصیرت هستیم و برای سعادت نسل‌های بعد دغدغه مندیم باید محافل و برنامه‌های قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

 

وی با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخش همه دردهای جامعه است اذعان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند: در فتنه‌ها به قرآن پناه ببریم و از نور قرآن برای روشن شدن مسیر بهره گیریم.

 

تقوی با تاکید بر گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از همه دست اندرکاران برگزاری این محافل قرآنی تقدیر کرد.

 

 

مهدی عادلی - قاری بین المللی-  نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به برگزاری محفل قرآنی شعبانیه که به مدت ۱۰ شب و با حضور ۱۰ قاری بین‌المللی برگزار می‌شود تصریح کرد: اثر محافل قرآنی را به وضوح در جامعه مشاهده کردم که فضایی معنوی بر جامعه حاکم کرده است و تبلیغات، فضای شهر را به سمت و سوی قرآنی شدن سوق می‌دهد.

 

وی با تاکید بر تداوم برگزاری این محافل در طول سال از استان‌های دیگر هم خواست با تخصیص بودجه لازم، استان گیلان را الگو قرار داده و این محافل را در سایر شهرهای کشور هم برگزار کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1256121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha