حرکت جمهوری اسلامی ایران نشانه اقتدار و استحکام است/ اقدامات دشمن از روی استیصال  و درماندگی است

امیر آشتیانی با بیان اینکه ایران در مسایل منطقه ای و بین المللی فارغ از نگرش احساسی و شعاری به گونه ای حرکت کرده که این حرکت نشانگر استقلال، استحکام و اقتدار بوده است، گفت: تحمل این امر برای دشمن سخت و او را عصبانی کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان امیر محمد رضا آشتیانی امروز (دوشنبه ۱۵ اسفند)در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه و یاد شهدا و امام (ره) با بیان اینکه موارد مربوط به وزارت دفاع غالبا طبقه بندی شده است و تکلیف ما حفظ منافع ملی و امنیت ملی کشور است، گفت: بر این اساس در بیان مطالب و پاسخ به سوالات ملاحظاتی رعایت می شود،

 

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ما در مسایل منطقه ای و بین المللی فارغ از نگرش احساسی و شعاری بگونه ای حرکت کردیم که حرکت ما نشانگر استقلال، استحکام و اقتدار بوده و تحمل این امر برای دشمن سخت و او را عصبانی کرده است و تمام اقدامات دشمن از روی استیصال و درماندگی است،

 

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در طی این سالها خاکریزها و قله های زیادی را فتح کرده و دشمن در تمام اقدامات خود علیه جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده دست به کارهای سخیف می زند و خود این شکست را بیان می کند.
 

 

امیرآشتیانی با بیان اینکه امروز جوانان و فرزندان غیور این ملت به سطحی از فناوری و اعتماد به نفس رسیدند که به هیچ وجه هیچ نیروی اهریمنی در جهان نمی تواند در برابر آنها توطئه و سد یا مانعی ایجاد کند،‌ گفت: با توجه به تحریم ها ما در مرحله ای هستیم که آنها نمی تواند جلوی پیشرفت های ما را بگیرند.

 

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تولید محصولات جدید در وزارت دفاع طبق آخرین فناوری های  روز تصریح کرد: تمام تولیدات وزارت دفاع براساس فناوری‌های نوین دنیا است و تمام کشورهایی که با آنها ملاقات داشتیم از مواجه با این دستاورد های جدید ما شگفت زده می شوند و اعلام می کنند که ما چنین باوری نسبت به جمهوری اسلامی نداشتیم و واقف به تبلیغات پوچ غربی می شوند.

 

 

امیر آشتیانی با اشاره به عزم اراده وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: تمام این پیشرفتها با اتکاء به خداوند متعال و هدایت های فرماندهی معظم کل قوا است که با مطالبات خود در ما ایجاد انگیزه کردند تا با سرعت در مسیر پیشرفت ها حرکت کنیم و البته استعداد و خلاقیت نیروهای وزارت دفاع نیز در این پیشرفتها بعنوان مولفه دوم محسوب می‌شود.

 

 

وزیر دفاع با اشاره به برنامه های جهشی وزارت دفاع گفت: پیشرفت های وزارت دفاع در تولیدات خود ۲ برابر بیشتر از این برنامه‌ها بوده است و در انجام ماموریت تسلیح نیروهای مسلح ۱.۵ برابر کالا و خدمات  قریب به ۸۷ هزار میلیارد به نیروهای مسلح ارایه کردیم.

 

وی گفت: صادرات ما قابل مقایسه با گذشته نیست و در تولید و فروش به رشد ۲.۵ برابری رسیدیم و در ایجاد فرصت های شغلی ۸۵ هزار فرصت شغلی فراهم کردیم که نسبت به سال گذشته ۱۵ هزار شغل بیشتر بوده است.

 

وی با بیان اینکه همکاری ما با شرکت های دانش بنیان ۸۰ درصد بیشتر از گذشته است اظهار داشت: وزارت دفاع با ۵ هزار شرکت دانش بنیان در ارتباط مستقیم  است  و با ۶ هزار شرکت دانش بنیان همکاری می کند. همچنین ۳ بوستان تخصصی در شهرهای مختلف ایجاد می شود.

 

وزیر دفاع با تاکید بر بومی سازی قطعات با هدف رفع تحریم های ظالمانه گفت: این امر با هدف مقابله با خرابکاری‌های دشمن و صرفه جویی ارزی دنبال می شود. و در تولید ۳۸ هزار قطعه خودمان بوده و بومی سازی شده برای تولیدات ارتباطی با بیرون نداریم و یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در رزمایش های نیروی های مسلح مشاوره می دهد، افزود: بازخورد گیری از تسلیحات نظامی تولید شده در میدان نبرد و آموزش های لازم در استفاده از این سلاحها از دیگر مأموریت های وزارت دفاع است. در ۹ رزمایش برگزار شده ارتش، سپاه و فراجا تسلیحات بکار گرفته شده بالای ۹۰ درصد موفقیت داشته است.

 


وزیر دفاع با بیان اینکه قابلیتهای موشکی ما کلیدی است، افزود: اثربخشی، قدرت تخریب، تاکتیک پذیری ماندگاری و توان افزایی و مقاوم سازی از ویژگیهای قابلیت های دفاعی محصولات ما است.

 

وی ادامه داد: طراحی موشک های بالستیک و نقطه زنی با برد ۲ هزار کیلومتر بر پایه اهداف زمینی ، دریایی و افزایش توان موشکها از ۳۵ تا هزار کیلومتر ، افزایش توان موشک‌های کروز زمین پایه، هواپایه و دریا پایه توان نیروهای مسلح را تا حد چشمگیری افزایش داده است.

 

وی افزود: همچنین در حوزه ریز پرنده ها و پهباد ها متناسب با تهدیدات موشکها و پهباد ها ساخته شدند که بعنوان مثال پهباد سامانه دزفول و شهید مجید ، موشک صیاد۴ ، سامانه باور ۷۳ است که موشک صیاد۴ در ۳۰۰ کیلومتر هدف را منهدم می کند.

 

وزیر دفاع با اشاره به ساخت پهپاد های ایرانی در ۲۰ هزار پا در زمان ۲۴ ساعت گفت: استفاده از هوش مصنوعی و طراحی پرنده ها جمعی و با سرنشین، ساخت شناورهای زیردریایی با قابلیت حمل موشکهای کروز و انواع اژدرها، ساخت ناو چند منظوره شهید سلیمانی،ساخت انواع شناور های تندرو و تحویل به فراجا و سپاه، تولید جیره های عملیاتی در بحران و استفاده در نیروهای مسلح، تشخیص ویروس کرونا برای تولید واکسن دامی که در اختیار وزارت کشاورزی گذاشته شد از دیگر پیشرفت های وزارت دفاع است.

 

امیر آشتیانی از اختصاص ۳۶ هزار میلیارد تومان برای بازسازی منازل کارکنان وزارت دفاع خبر داد و گفت: ارایه خدمات رفاهی با پرداخت ۷ هزار میلیارد تومان ، تحت پوشش قرار دادن ۸ نوع پیوند اعضا در بیماریهای صعب العلاج، همکاری با بخش خصوصی نفت و گاز و پتروشیمی از دیگر اقدامات وزارت دفاع است.

 

وی در مورد تحویل جنگنده های سوخو و آموزش آن تصریح کرد: جمهوری اسلامی براساس ارتقاء توان دفاعی با سایر کشورها همکاری می کند  و این امر در جهت تسلیح نیروهای مسلح و به گذشته مربوط می شود که از گذشته پیگیری  شده و هنوز در مرحله دنبال کردن قرار دارد و هنوز تحویل تجهیزات نشده است.

 

وی در مورد خرید ایران از روسیه برای s400 گفت: سطح روابط ایران با روسیه بسیار بالا است ما در بحث سلاح های پدافندی به خودکفایی رسیدیم و اکنون سامانه های ما در دنیا بی نظیر است و می تواند نیاز کشور  و مشکل ما را مرتفع کند و اگر قرار باشد سامانه اضافه کنیم، تصمیم می گیریم و اکنون احساس نیاز نداریم و سامانه خودمان کفایت می کند و در مورد سامانه باور ۳۷۳ ، باید بگویم که برخی کشورها در آرزوی آن هستند.

 

وزیر دفاع با بیان اینکه پهبادهای جمهوری اسلامی در سطح دنیا نمونه ندارد و قدرت جمهوری اسلامی ایران بی نظیر است  افزود: مطالبات و درخواست کشورها برای دریافت پهباد از ما بسیار متعدد است و شرایط نامتعادل در برخی مناطق در سطح جهان  کشورها را سوق می دهد تا به دنبال تقویت بنیه دفاعی باشند. و با کشورهایی که با ما ارتباط نزدیکی در مسیر تقویت بنیه دفاعی همکاری می کنیم که البته ملاحظاتی داریم. ما در مسیر توسعه فناوری‌ها در حوزه پهبادی قرار داریم و سعی میکنم به اینکه داریم قانع نباشیم و فناوری‌های جدید در آینده تولید می کنیم.

 

وزیر دفاع در مورد تهدیدات رژیم صهیونسیتی به ایران گفت: رژیم صهیونسیتی غلاده رژیم کودکش در دست دارد و برای آنها محرز است که اقدام عملی نداشته و قدرت مواجه با جمهوری اسلامی ندارد و عملیات ایذایی آنها نیز به دلیل مشکلات داخلی آنها است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در مورد فعالیتهای فرهنگی و دینی گفت؛ سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع متولی این امر است و اقدامات فرهنگی زیادی در شورای عالی فرهنگی با مسولیت بنده برنامه ریزی و ساماندهی شده است که می توان به دوره های بصیرت افزایی، مسابقات قرآن، اردوهای زیارتی و تفریحی، کلاسهای آموزشی، خدمات رفاهی اشاره کرد همچنین خدمات  مشاوره‌های خانواده در سطوح مختلف به کارکنان ارایه می شود.

 

وی در مورد تولید انبوه خودرو در وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع در این حوزه توان ویژه دارد و خودروهای بزرگ با کاربردهای متنوع دارد و حتما کمک بزرگی به بخش دولتی می توانیم انجام دهیم و شاید با مصوبه جدید این اقدام را  انجام دهیم.

 

وی در مورد ساخت هواپیمای سیمرغ و ساخت توربوفن جهش ۷۰۰ گفت: در رابطه با موتورهای تولید دستاوردهای خوبی داشتیم و برخی به نتیجه رسیده و برخی در شرف نتیجه است، هواپیمای سیمرغ در بحث تاکسی با سرعت دنبال می شود تا سریعتر وارد خط پرواز شود و مراحل آن در حال طی شدن است.

 

وی در مورد یکجانبه گرایی آمریکا گفت: گذشته نشان می دهد که ما و کشورهای مستقل توانسته‌ایم از یکجانبه گرایی آمریکا ممانعت کرده و جلوی آن را بگیریم و تلاش آمریکا و غرب این است که بتوانند در حوزه‌های مختلف تسلط یافته و فشار را افزایش دهند و در این رابطه فشار به چین برای تزلزل اتحاد میان کشورها را در نظر دارد و این امر نشان‌دهنده سرخوردگی اروپایی ها و اضمحلال جبهه غرب است و شرط آن این است که جبهه مقابل متحد حرکت کنند و ارتباط چین، روسیه، ایران و سایر حرکت‌ها به رآحتی می تواند جلوی یکجانبه گرایی آمریکا را بگیرد و امپراتوری سوری و پوشالی آنها فرو می ریزد.

 

وی در مورد سیاست جمهوری اسلامی در قفقاز گفت: ما با همسایگان خود ارتباط نزدیک و دوستانه دارین و به دنبال توسعه روابط منطقه قفقاز هستیم و این منطقه بسیار مهم است، ما معتقدیم تمام کشورهایی که در این زمینه نقش دارند، ارمنستان، گرجستان ، ایران می توانند با مذاکره و مصالحه مسایل خود را حل کنند و بعید می دانم رژیم صهیونسیتی که جایگاهی در جهان ندارد و به دنبال سرپا نگه داشتن خود است بتواند در همسایگان ما نفوذ کند و واقعا آنها نیز چنین اجازه ای نمی دهند.

 

وی در مورد خرید پهباد چین از ایران افزود: چین از کشورهای مورد توجه ایران است و ارتباط ما با چین راهبردی است و در سفر اخیر وزیر دفاع چین گفتگوهای مفصلی داشتیم و تیم هایی این امر را پیگیری می کنند و با این اقدامات رزمایش های مشترک را دنبال می کنیم و سطح روابط گسترده تر می شود و در روابط نظامی نیز ارتباط نزدیکی با برادران چیتی داریم.

 

وی در مورد ارتباط با سوریه اظهار داشت: اعتقاد داریم با تمام توان جبهه مقاومت را در تمام زمینه ها پشتیبانی کنیم و قطعا در هر زمینه‌ای که بتوانیم آنها را حمایت می کنیم و این اقدام را دنبال می کنیم.

 

وی در مورد ساخت هواپیمای مسافربری گفت: سازمان صنایع هوایی آن را دنبال می کند  و سازماندهی و سفرهای متعدد صورت گرفته تا تولید هواپیمای ۱۰۰ نفره تولید داخل را دنبال کنیم که در این امر بومی سازی و ساخت تمام آن را در داخل دنبال می کنیم.

 

وی در مورد صادرات و فروش تسلیحات با اشاره به رایزنی کشورها در خرید از ایران اظهارداشت: ما هیچ محدودیتی در این امر نداریم اما ملاحظاتی داریم که آن را رعایت می کنیم و کشورهایی به ایران سفر می کنند و درخواست‌هایی دارند و به دنبال توسعه صادرات هستیم و احساس می کنیم بسیاری از کشورهای جهان برای دفاع و جلوگیری از استثمار و اینکه مورد تهاجم قرار نگیرند به ادوات نظامی نیاز دارند

کد خبر 1256234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha