روز درختکاری ریشه قرآنی دارد

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه روز درختکاری ریشه قرآنی دارد گفت: در گذشته کوتاهی‌هایی در حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست رخ داده که با تلاش جهادی می‌توانیم این کوتاهی‌ها را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام تقی روحانی - امام جمعه شهرستان رودسر - امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفند) در مراسم کاشت که به مناسبت روز درختکاری که در محوطه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار شد اظهار داشت: روز درختکاری ریشه قرآنی دارد و همه ما به عنوان حاکمیت دین موظفیم این روز و این هفته را با غرس نهال گرامی بداریم. 
 
امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: خداوند متعال در آیه ۶۰ سوره نمل می‌فرماید ما از آسمان برای شما آب را نازل کردیم و وقتی باران می‌آید این امر باعث سرور‌ و شادی بوستان و باغ و هر آنچه از زمین می‌روید می‌شود.
 
روحانی با بیان اینکه خداوند متعال در آیات متعددی نسبت به منابع طبیعی و غرس نهال برای ما پیام دارد یادآور شد: خاتم‌الانبیا حضرت محمد(ص) می‌فرمایند هر کسی بذری بپاشد و یا درختی را غرس کند و مردم و یا حیوانات و پرندگان از آن استفاده کنند این کار برای آن فرد یک صدقه جاریه محسوب می‌شود و خداوند اجری بزرگ به او می‌دهد. 
 
وی افزود: امروز در سراسر کشور هزاران درخت و نهال غرس می‌شود اما متاسفانه برای حفظ آن اقدامی انجام نمی‌شود، بنابراین آنچه که بعد از غرس نهال مهم است، تلاش برای حفظ و نگهداری از آن است که در آیات و روایات ما توصیه فراوانی به آن شده است.
 
امام جمعه شهرستان رودسر توجه اسلام در همه موضوعات از جمله اهمیت درختکاری را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: کاشتن نهال مثمر به جای نهال غیر مثمر آثار و برکات فراوانی در جامعه خواهد داشت و چه خوب است نهاد منابع طبیعی در این مورد هم تدبیری بیاندیشد.
 
محمدرضا شهاب زاده -فرماندار شهرستان رودسر - هم در این مراسم نکاتی را بیان داشت و با تبریک مناسبت روز درختکاری گفت: دشمن همواره درصدد تهدیدات علیه کشورمان است و این ما هستیم که باید هر لحظه تلاش کنیم تا در مقابل این تهدیدات مقاوم شویم.
 
شهاب زاده توجه به مسائل منابع طبیعی و محیط زیست را از جمله حوزه‌هایی که می‌تواند کشورمان را از تهدیدات مصون بدارد دانست و افزود: دولت سیزدهم توجه خوبی به این مقوله داشته و حتی نهاد اوقاف و امور خیریه هم در امر درختکاری و غرس یک میلیارد نهال در عرض چهار سال بسیار تلاش کرده است.
 
فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه اقداماتی نظیر درختکاری و غرس نهال برای دستیابی به توفیقات بیشتر، باید مردمی برگزار شود خاطرنشان کرد: در گذشته کوتاهی‌هایی در حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست رخ داده که با تلاش جهادی می‌توانیم این کوتاهی‌ها را جبران کنیم.
 
 
 
 
 
کد خبر 1256236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha