کاشت دو اصله نهال توسط سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت

در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت روز درختکاری، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دو اصله نهال میوه در فضای سبز محوطه این سازمان کاشتند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت روز درختکاری، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت امروز دوشنبه (15 اسفند ماه) به یاد بیش از۳۰۰ نفر از خادمان ضیوف الرحمان و زائران که طی سه سال اخیر به دیار باقی شتافتند، دو اصله نهال میوه در محوطه سازمان حج وزیارت غرس کردند. 


در این مراسم که تعدادی از معاونین و مدیران سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای سید عباس حسینی با کاشت دو اصله نهال میوه دراین سنت حسنه مورد تاکید درشرع مقدس اسلام، مشارکت کردند. 


در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نواب، اهمیت توسعه و نگهداری از فضای سبز را یادآور شد و گفت: هر ساله در این ایام این کار مهم و ثواب انجام می شود و ما امسال این اقدام را به یاد بیش از سیصد نفر از عزیزان و خادمانی که طی سه  سال اخیر به دیار باقی شتافتند، انجام می دهیم. 


وی درادامه به تاثیر و نقش درختکاری و حفظ محیط زیست دربهبود کیفیت هوا اشاره کرد وبرلزوم توجه به کاشت و مواظبت از درختان در نقاط مختلف کشور بویژه مناطقی که فضای سبز کمتری دارند، تاکید کرد.  


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به فضای سبز و درختان موجود در محوطه سازمان حج و زیارت  و مراقبت و نگهداری مطلوب از این فضا اشاره کرد و با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: هر درختی که غرس می شود یک صدقه جاریه است و همانند دیگر صدقات جاریه مانند حفر قنوات، مردم و جامعه از آن بهره مند می شوند.   


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: انسان همانطور که برای ادامه حیات به آب نیاز دارد به هوا نیز نیازمند است و درختان در طول شبانه روز تصفیه هوا را انجام می دهند و ما هم با مراقبت و کاشت درخت می توانیم در بهبود این روند نقش و تاثیر داشته باشیم.

 

کد خبر 1256284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha