۱۶۵ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن و عترت و نماز شرکت کردند

ناظمی‌جلال گفت: ۱۶۵ هزار دانش‌آموز کردستانی در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت: از این تعداد ۷ هزار ۸۳۹ نفر در مرحله شهرستانی راه یافتند و یک‌هزار و ۱۵۰ نفر در مرحله استانی باهم رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، هاشم ناظمی‌جلال _مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان_ در اجلاسیه استانی نماز و تجلیل از فعالان قرآن، عترت و نماز استان که دوشنبه، ۱۵ اسفندماه در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به پیام رهبری به ۲۹ اجلاسیه نماز گفت: مطالب ارزشمندی در این پیام کوتاه وجود دارد که قابل تأمل برای همگان است.

 

وی با اشاره به اینکه نماز موجب برکت می‌شود، افزود: یاد خدا زندگی را آرام می‌کند و نمازگزاران هر کدام بهره‌ای از نماز می‎برند اما جوانان بیشترین بهره را از این فریضه الهی خواهند برد.

 

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید آموزش‌و‌پرورش استان را یاری دهند تا نماز را در وجود جوانان نهادینه کنیم.

 

وی با اشاره به شرکت ۱۶۵ هزار دانش‌آموز کردستانی در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز ادامه داد: از این تعداد ۷ هزار ۸۳۹ نفر در مرحله شهرستانی راه یافتند و هزار و ۱۵۰ نفر در مرحله استانی باهم رقابت کردند.

 

ناظمی‌جلال در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۹ نفر روحانی و ۷۰۹ نفر از فرهنگیان استان به عنوان ائمه جماعت مدارس با آموزش‌و‌پرورش همکاری دارند، گفت: تاکنون ۱۶ پیش اجلاسیه نماز در شهرستان‌های استان کردستان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس کردستان بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۴ نفر از دانش‌آموزان استان کردستان در این طرح شرکت کردند که هزار و ۵۰۸ نفر از آنان موفق به کسب گواهینامه جزء ۳۰ قرآن کریم شدند.

 

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از برگزاری جشن تکلیف در شهرستان‌ها و مناطق و اجرای طرح «نور چشم»، برگزاری همایش «احلی من عسل» در ۱۶۴ مدرسه نمازخانه‌دار استان، برگزاری دوره توانمندسازی با همکاری ستاد اقامه نماز را از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان دانست.

 

کد خبر 1256301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha