تعمیق رویکرد کیفی محور اصلی در فعالیت‌های کانون‌های مساجد باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه تعمیق رویکرد کیفی؛ محور اصلی در فعالیت‌های کانون‌های مساجد باشد، گفت: کیفی سازی فعالیت کانون ها موجب تحرک و پویایی بیشتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی هوشمند، ظهر امروز(۱۵ اسفند) در نشست ستاد گرامیداشت 18 اسفند در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مسجد به عنوان یک سنگر انسان ساز همیشه و همواره در شعائر دینی و معارف اسلامی یکی از سنگر های مقدس و کانون های  فعالیت های مذهبی، سیاسی و اجتماعی جهان اسلام بوده و بسیاری از وقایع مهم و تاریخی را  به نام مسجد می شناسند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با  اشاره به  تعدد و گسترش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور و استان ایلام در سال های گذشته، افزود: کانون های مساجد رویکرد خود را به سمت تعمیق  فعالیت های کیفی  پیش ببرند.

 

وی، کیفی سازی فعالیت کانون ها را موجب تحرک و پویایی بیشتر  کانون ها دانست و گفت: چنانچه این امر اتفاق بیافتد منجر به خیر و برکت و حرکت به سمت نگاه دولت سیزدهم و نگاه حضرت آقا که مردمی سازی است  خواهد شد.

 

هوشمند با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر کانون های مساجد در کشور بوده ایم، تصریح کرد: چنانچه فعالیت این کانون به سمت مردمی سازی نرود از یک طرف بار مادی و مالی به لحاظ هدایت و پشتیبانی برای  نظام و حاکمیت خواهد داشت  و از طرف دیگر مغایر با فلسفه وجودی مردمی سازی و مشارکت مردم به عنوان بانیان اصلی انقلاب و نظلام خواهد بود.

 

وی  مردمی سازی برنامه ها و فعالیت ها از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برشمرد و عنوان کرد: بسیاری از زیر مجموعه های وزارت ارشاد همچون موسسات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت نیز  به همین طریق  اداره می شوند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  در پایان ابراز امیدواری کرد: حالا که کانون های مساجد به سی امین سال تأسیس خود رسیدند  و قامت رعنا و رشیدی پیدا کرده اند امیدواریم جریان مردمی سازی  فعالیت ها این کانون ها موجب  تعمیق فعالیت های کیفی در حوزه مساجد  شود.


هوشمند در پایان ضمن تقدیر از تلاش مجموعه همکاران ستاد کانون های مساجد استان، خاطرنشان کرد: آماده  هر گونه حمایت مادی و معنوی از فعالیت کانون های مساجد در استان هستیم.

 

کد خبر 1256318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha