نکوداشت حکیم نظامی، پاسداشت هویت اصیل ایرانی است

بلاغی گفت: نکوداشت شاعرانی همچون حکیم نظامی، پاسداشت هویت اصیل ایرانی است و برای حفظ و پاسداری از این هویت اهتمام جدی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی در همایش حکیم نظامی گنجه‌ای در تبریز اظهار داشت:  هفته نکوداشت شاعر و ادیب برجسته‌ی ایران حکیم نظامی گنجه‌ای فرصت مغتنمی است تا ادبیات و شعر را پاس بداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان در 29 بهمن امسال گفت: ایشان در این دیدار باذکر نام شعرا و ادبای متقدم و متاخر آذربایجان، رسالت متولیان فرهنگی را پاسداشت این شاعران و ادیبان استان ذکر فرمودند.

 

بلاغی، گفت: همزمان با هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجه‌ای و براساس تصمیم شورای سیاستگذاری و هیات علمی این همایش برنامه‌های متعددی به صورت قشری و براساس مخاطبان مختلف تعریف واجرا شده است.

 

وی افزود: ازجمله این برنامه ها برگزاری کارگاه خوشنویسی با محوریت اشعار نظامی گنجه‌ای و با حضور سی تن از اساتید برجسته هنر خوشنویسی استان بودکه آثاری در خور و فاخر توسط این اساتید خلق شد و همزمان با این همایش به معرض دید عموم گذاشته شده است.

 

بلاغی تصریح کرد: در حوزه دانش‌آموزی نیز خوانش و حفظ اشعار حکیم نظامی جزو برنامه های خوبی بود که همزمان با هفته بزرگداشت نظامی در تبریز برگزار شد.

 

وی برگزاری عصر شعر چشمه خورشید و همچنین نشست‌های تخصصی درباره حکیم نظامی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به طرح مقبره‌الشعرا و بازسازی آن در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: ما یک پیمان  وعزم جدی و عهد محکم برای بازسازی مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا بسته‌ایم و قسمت بیرونی و صفه جنوبی مقبره در اردیبهشت ماه آماده بهره‌برداری خواهد بود و در ادامه ایجاد فضاهای فرهنگی به وسعت 15 هزار مترمربع در این مجموعه را آغاز می کنیم و سعی می کنیم تا سال آینده بخش عظیمی از آن به پایان برسد.

 

وی تاکید کرد: با اتمام طرح بازسازی امیدواریم از سال آینده مقبره الشعرا را به مجمع الشعرا تبدیل کرد ه و هر روز دراین مجموعه برنامه‌های متنوع ادبی داشته باشیم.

 

گفتنی است، همزمان با هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجه‌ای برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری  در تبریز برگزار شده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری همایش ملی نظامی گنجه‌ای، برگزاری کارگاه خوشنویسی از اشعار نظامی گنجه‌ای، برگزاری مسابقه نظامی‌خوانی در میان دانش‌آموزان برتر استان و برگزاری شب شعر نظامی گنجه ای اشاره کرد.

 

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی از اشعار نظامی  گنجه‌ای،  برگزاری نمایشگاه کتاب‌های منتشر شده با موضوع اشعار نظامی گنجه‌ای،  برگزاری کارگاه بررسی تصحیحات آثار حکیم نظامی گنجه‌ای، انتشار کتاب نمایشنامه لیلی و مجنون، اثر مرحوم اسد صادقی ، برگزاری میزگردهای رسانه‌ای تخصصی با موضوع نظامی گنجه‌ای و انتشار ویژه‌نامه نظامی گنجه‌ای از دیگر برنامه‌های هفته نظامی گنجه‌ای در تبریز  است.

کد خبر 1256327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha