ساماندهی بیش از ۵۹ میلیارد زکات در استان زنجان

محمدی با اشاره به ساماندهی بیش از ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان گفت: زکات جمع‌آوری شده در دو بخش امور محرومین و پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان،اکبر محمدی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به ساماندهی بیش از ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان گفت: زکات جمع‌آوری شده در دو بخش امور محرومین و پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

 


وی افزود:  ۹۳ درصد زکات جمع‌آوری شده در امور محرومین و کمک به نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت هزینه شده است.

 


محمدی با اشاره به اینکه ۷ درصد از زکات جمع آوری شده نیز برای ساخت پروژه های عام المنفعه هزینه شده است، اضافه کرد: امسال بیش از ۸۰ هزار خدمت از محل زکات جمع‌آوی شده به جامعه هدف ارائه شده است.

 


وی ادامه داد: این خدمات در قالب کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت مسکن و مرمت و بازسازی، معیشت و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مساجد، خانه عالم، حوزههای علمیه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه ارائه شده است.

 


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیرین موجب زمینه‌سازی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان عزیز تحت حمایت می‌شود ، تصریح کرد: بر اساس موازین فقهی و دستورالعمل‌های این نهاد و رعایت اصل امانتداری تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل در همان منطقه و بر اساس نیات مودیان زکات هزینه می‌شود.

کد خبر 1256355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha