برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت روز شهدا در قزوین

اسمعیلی گفت: به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا مراسم های مختلف و برنامه های متعددی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سمیه اسمعیلی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین- در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۱۶اسفند) در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین برگزار شد، بیان کرد: از همراهی رسانه ها در طول یک سال گذشته در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پوشش برنامه های بنیاد شهید به ویژه کنگره بین المللی شعر ایثار تشکر می کنم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: یکی از وظایف بنیاد شهید، خدمت رسانی به جامعه ایثارگری است که در انجام این وظیفه قشر خاصی زیرپوشش ما قرار می گیرد ولی یکی از مهمترین وظایف بنیاد شهید در حوزه فرهنگی است که قشر خاصی را در برنمی گیرد و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه جمعیت استان شامل این مهم می شوند و موظف هستیم در زمینه زنده نگاه داشتن یاد شهدا فعالیت کنیم.

 

وی عنوان کرد: ایثارگری درجات مختلفی دارد که اوج این ایثار، شهادت است و در این حوزه روایتگری مهم است که همراهی رسانه ها نیاز است که از همراهی خوب رسانه ها در برنامه ها تشکر می کنم.

 

اسمعیلی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت شامل باورهای دینی و ارزش های ناب دینی و اسلامی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و بدون همراهی رسانه ها نمی شود این کار را انجام داد.

 

وی با اشاره به بزرگداشت روز شهدا اظهار کرد: در ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۵۸به فرمان امام خمینی (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران تأسیس شد و از سال ۸۳ سالروز تأسیس بنیاد شهید به عنوان روز بزرگداشت شهدا و روز شهید نامگذاری شده و از آن سال به بعد برنامه های متنوع و ترویجی در رابطه با شهید و شهادت، ایثارگری و خانواده شهدا اجرا می شود تا بتوان بزرگداشت مقام شهدا را داشت و همراهی رسانه ها در شناساندن این روز مهم است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین توضیح داد: به همین مناسبت برنامه های متعددی دیده شده است که تبلیغات محیطی، اجرای برنامه های ترویجی در مراکز فرهنگی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین، تجلیل از مروجان و خادمان شهدا، گلباران گلزار شهدا و غرس نهال مثمر با تنظیم شناسنامه به نیت شهدا در منزل شهدا از جمله این برنامه ها است.

 

وی تصریح کرد: مراسم بزرگداشت روز شهدا هم ۲۱ اسفند در مسجد امام حسن عسکری برگزار خواهد شد و همچنین مراسم شبی با قرآن به نیت شهدا، مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه عکس شهدا، هماهنگی برای حضور اتوبوس سیار شهرداری در گلزار شهدا و در سطح شهر و خواندن سرود توسط دانش آموزان و بازدید عموم موزه شهدا از دیگر برنامه های این مناسبت است.

 

اسمعیلی یادآور شد: دیدار و نشست با فرزندان شهدا، برگزاری مسابقات و همایش های ورزشی و برگزاری یادواره شهدای اسفند ماه هم برنامه های دیگری است که برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.

 

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های مختلف به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر شد.

 

کد خبر 1256380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha