جزییات سومین جشنواره مهدوی مشق انتظار تشریح شد

داوطلبان جشنواره مهدوی مشق انتظار می توانند آثار خود را تا دوم فروردین ۱۴۰۲ به دبیرخانه کشوری پایگاه انتظار و مهدویت در شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سومین جشنواره مهدوی مشق انتظار در بخش های ادبی، هنری و دعاخوانی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور برگزار می شود. این جشنواره مختص تمامی دانش آموزان دوره ابتدایی، متوسطه و فرهنگیان است و از چهاردهم اسفند 1401 مصادف با نهم شعبان 1444 شروع به فعالیت کرده است.

 

داوطلبان می توانند آثار خود را تا روز چهارشنبه دوم فروردین 1402 برابر با 29 شعبان به دبیرخانه کشوری پایگاه انتظار و مهدویت در شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش ارسال کنند. دبیرخانه کشوری پس از داوری آثار دریافتی نفرات برتر را روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه 1402 همزمان با عید سعید فطر معرفی خواهد کرد و به برگزیدگان جشنواره هدایایی ارزنده داده می شود.

 

نفرات برتر عضو تیم دانش آموزی و فرهنگیان کانال انتظار و مهدویت می شوند و از آنها در قالب اجرای برنامه مهدوی کشوری در قالب پخش زنده تصویری و رادیویی استفاده می شود. آثار ارسالی باید در قالب پادکست و با حجم حداکثر15 مگاوات باشد. بخش ها و رشته های مختلف جشنواره مجازی مشق انتظار در بخش فرهنگیان در دو بخش «ادبی و هنری» برگزار می شود. در بخش ادبی فرهنگیان باید با نگارش یک داستان مهدوی با موضوع مهر و محبت امام زمان (عج) با فونت B Nazanin 14 حداقل 10 صفحه در این رشته شرکت کرده و اثر خود را در قالب فایل PDF به آی دی mahdivavar-53 @در شبکه شاد ارسال کنند. در بخش هنری نیز باید فرهنگیان آثار خود را به صورت موشن گرافی با موضوع ترویج فرهنگ مهدویت به مدت سه دقیقه تولید کنند.

 

در بخش دانش آموزی در حوزه ادبی دل نوشته های مهدوی در نظر گرفته شده است. دانش آموزان جهت شرکت باید اثر خود را در یک صفحه 15 خط در قالب PDF با فونت B Nazanin 14 به آی دی mahdiyavar_62 @  دبیرخانه پایگاه انتظار و مهدویت در شبکه شاد ارسال کنند.

 

 در بخش هنری که شامل نقاشی و کلیپ که مختص دانش آموزان دوره ابتدایی است، داوطلبان باید ضمن نقاشی و طراحی مرتبط با موضوع نیمه شعبان اثر خود را به آی دی Mahdiyavar_44 @در شبکه شاد ارسال کنند و همچنین در بخش کلیپ نیز دانش آموزان دوره ابتدایی ضمن تهیه یک کلیپ تصویری از تصاویر مرتبط با نیمه شعبان حداقل دو دقیقه با حجم 15 مگابایت اثر خود را به آی دی ذکر شده بفرسستند.

 

همچنین دانش آموزان در نظر بگیرند که در تهیه کلیپ باید از آهنگ یا نغمه های مرتبط با موضوع مهدویت استفاده کنند و تصاویر استفاده شده در آن باید فاقد هرگونه عبارت انگلیسی، آرم یا لوگوی خاص و یا عکس فرد باشد.

 

همچنین در بخش پادکست و نشریه الکترونیکی که ویژه دانش آموزان دوره متوسطه است، دانش آموزان باید ضمن تهیه یک پادکست در قالب فایل صوتی حداکثر دو دقیقه با حجم حداکثر 15 مگابایت و مرتبط با موضوع مهدویت اثر خود را به آیدی Mahdiyavar_44 @ارسال کنند.

 

دانش آموزان دوره متوسطه می توانند ضمن تهیه یک نشریه الکترونیکی به تعداد 3 صفحه و با فهرست موضوعی مشخص و مرتبط با موضوع مهدویت در قالب فایلPDF اثر خود را به آی دی44_ mahdiyavar  @ ارسال کنند.

 

عکاسی  هم ویژه دوره ابتدایی و متوسطه است. دانش آموزان در تمامی دوره های تحصیلی می توانند از برپایی جشنهای خانگی، آذین بندی خانه و محله در ایام نیمه شعبان بوسیله دوربین عکاسی یا گوشی خود یک تصویر زیبا تهیه و اثر خود را به آی دی 40_mahdiyavar @در شاد ارسال نمایند. شرکت کنندگان  باید از بین عکس های گرفته شده فقط یک عکس که کیفیت الزم را داشته باشد انتخاب و ارسال نمایند.

 

در بخش دعانویسی هم دانش آموزان دوره ابتدایی دعای سلامتی (اللهم کن لولیک ...)  و دانش آموزان دوره متوسطه دعای فرج(الهی عظم و البلا ...) دانش آموزان علاقمند به شرکت در این بخش باید ضمن تهیه یک کلیپ تصویری کوتاه حداکثر سه دقیقه دعای تعیین شده برای دوره تحصیلی را با صوت زیبا قرائت کرده و اثر خود را به آی دی 40_mahdiyavar @در شبکه شاد ارسال کنند.

 

کد خبر 1256490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha