دوازدهمین کتابخانه مرکزی کشور با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد در قم افتتاح شد

دوازدهمین کتابخانه مرکزی کشور امروز همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج) و طی آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه این مراسم با تبریک میلاد حضرت وای عصر(عج) به خبرنگاران گفت: خوشحالیم که در چنین روز مبارکی این مجموعه فرهنگی به ظرفیت‌های استان اضافه می‌شود.

 

محمد مهدی اسماعیلی ادامه داد: طرح کتابخانه مرکزی قم از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم بوده است؛ این طرح نواقصی داشت و تلاش کردیم با حمایت استاندار، مشکل‌های آن را حل کنیم و امروز این مجموعه آماده ارائه خدمات به مردم است.

 

وی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی تقریبا به لحاظ ارائه خدمات در بین مجموعه‌های کتابخانه‌های کشور، جزو مجموعه‌های کم‌نظیر است و در آن، امکانات لازم برای همه اقشار اعم از کم‌شنوا، ناشنوا، و گروه‌های سنی مختلف کودک، نوجوان و جوان پیش‌بینی شده است.



وی بیان داشت: این مجموعه از امکانات کاملا درخور و شایسته‌ای برخوردار است و تلاش شده تا فضایی بدون دغدغه و نگرانی و توام با آرامش برای فرزندان در قم فراهم شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت سرانه مطالعه کتاب در کشور اظهار کرد: ما آمار کاملا دقیق پژوهشی نداریم، ولی آخرین کاری که در حوزه افکارسنجی انجام شده، با حذف بخش‌هایی مثل کتاب‌های آموزشی و حتی ادعیه که بالاخره بخشی از مطالعه محسوب می‌شوند، سرانه مطالعه آزاد بیش از ۳۳ دقیقه است، و این برای کشور ما مطلوب نیست، ولی خیلی بیش از رقم‌هایی است که سابقا ذکر می‌شد.

 

وی افزود: اگر ما کتاب‌های آموزشی و ادعیه و موارد نظیر آن را اضافه کنیم، به طور حتم رقم قابل توجهی خواهد شد و فکر می‌کنم، کشور ما به لحاظ مطالعه در ردیف کشورهای سرآمد در دنیاست.


طرح کتابخانه مرکزی قم از سال ۱۳۹۱ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، در خیابان امام(ره) در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه احداث شده است.

 

 

کد خبر 1256608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha