استان سمنان سراسر نور و شادی شد

همزمان با ولادت با سعادت امام عصر(عج) بقیه الله الاعظم (عج) مساجد و تکایا و بقاء و میادین استان سمنان مملو از نور و جشن و سرور شدند.

‌به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ با فرارسیدن میلاد باسعات امام زمان(ع) عالم بشریت غرق در شادی و امید می‌شود و همه برای گرامیداشت این روز در جنب و جوش هستند.

 

 آئین ویژه نیمه شعبان همزمان با شامگاه گذشته وامروز در اقصی نقاط استان سمنان در حال برگزاری است. مردم به مناسبت اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان با پخش نذورات خود و استقرار ایستگاه‌های صلواتی به همراه چراغانی و آذین‌بندی شهر به جشن و سرور می‌پردازند مساجد هم در این راستا برنامه‌هایی از جمله مولودی‌خوانی، سخنرانی، پذیرایی و سایر برنامه‌ها در این زمینه دارند.

 

کوچه به کوچه رنگ و نور متفاوتی دارد، مردم مقابل خانه‌هایشان را آذین بندی کرده و کوچه‌هایشان را نورانی کرده‌اند در محلات میزهایی قرار داده‌اند و هر کس هر کاری از دستش بر می‌آمده در این نیمه شعبان در طبق اخلاص گذارده است.

 

جانمایی پوسترها و بنرهایی با مضمون شاد باش ولادت حضرت صاحب الزمان(عج)، چراغانی و تزئیین درختان و بلوارها و معابر و اجرای سرود میدانی در برخی میدان های اصلی شهرها گوشه ای از عشق و ارادت مردم مومن و خداجوی این دیار به ساحت مقدس پیشوای منتظران است.

 

مهدی موعود روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری در خانه امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.

 

کنیه‌های آن حضرت، ابوالقاسم، هم کنیه پیامبر (ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از ۳۰۰ لقب از جمله مهدی، منصور، قائم، حجت‏ الله، صاحب‏‌الامر، خلف صالح، بقیه الله، منتقم، موعود، خاتم ‏الاوصیا، داعی، باسط، ثائر، صاحب‌‏الزمان، خلیفه الرّحمان، برهان، سید و منتظر است.

 

یگانه منجی عالم بشریت به دور از نگاه مأموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) به صورت نیمه مخفی زندگی و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.

 

پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی (عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می‌پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.

 

کد خبر 1256618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha