نقش موثر کانون های مساجد بر فرهنگ مقاومت و آگاهی بخشی جامعه

لکزایی گفت: کانون های فرهنگی، هنری مساجد نقش اصلی در فرهنگ مقاومت و آگاهی بخشی عمومی جامعه دارند.

محمدرضا لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه کانون های فرهنگی، هنری مساجد نقش اصلی در فرهنگ مقاومت و آگاهی بخشی عمومی جامعه دارند، اظهار کرد: مسجد به عنوان یک مکان نورانی و روحانی، همواره مورد قداست و توجه مردم بوده است و اثرگذاری فرهنگی زیادی در جامعه، به ویژه در شهرستان سربیشه دارد.

 

فرماندار سربیشه گفت: مساجد، نقش‌ اثرگذاری از زمان مبارزات انقلابی مردم ایران و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز در سازماندهی نیروهای مردمی در دفاع از اسلام و میهن نقش‌آفرین بودند.

 

لکزایی تاکید کرد: مسجد، مکانی برای انسان‌سازی است و مساجد باید به محلی برای رشد، توسعه، ارتقا و پرورش استعدادهای جامعه تبدیل شوند.

 

وی به دوران جوانی اشاره کرد و گفت: جوانان همیشه از گروه های موثر تاثیرپذیر هستند و کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند به محلی برای پرورش جوانانی تبدیل شوند که روزی سربازان امام زمان(عج) در عصر ظهور شوند.

 

فرماندار سربیشه به نقش تأثیرگذار مساجد در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مساجد و اهالی مسجد همواره نقش اصلی در فرهنگ مقاومت و آگاهی بخشی عمومی و توسعه اجتماعی دارند.

 

لکزایی جوان گرایی و بهره گیری از تجارب جوانان در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی را مهم دانست و یادآورشد: کانون های مساجد می توانند با ایجاد گرایش جوانان به مسجد، زمینه تربیت و بهره مندی از استعدادهای جوان و انقلابی را فراهم سازند.

 

وی تأکید کرد: باید از نسل جوان با ارائه روش های خلاقانه در هر زمینه ای به ویژه فرهنگی حمایت کرد چرا که آنها می توانند از روش های موثر برای کمک به این فرهنگ‌سازی و صدور فرهنگ استفاده کنند.

 

وی به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: نقش اهالی مسجد در تحقق این مطالبه کاملا روشن است و فعالان کانون های مساجد با نگاه فرهنگی دقیق و آگاهی می توانند مقابل تخریب چهره انقلاب اسلامی بایستند.

 

وی فعالیت در کانون های مساجد را بسیار ارزشمند دانست و افزود: فعالان کانون های مساجد ضروریست با برنامه های دقیق و عملیاتی، ابعاد و دستاوردهای ارزنده انقلاب اسلامی را بدون واسطه برای مردم بازگو کنند.

 

 

کد خبر 1256678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha