لزوم مناسب سازی خدمات سالمندی/ رشت بیش از ۲هزار و ۳۹۰ سالمند دارد

امام پناهی با بیان اینکه رشت بیش از۲ و ۳۹۰ سالمنددارد گفت: مناسب سازی خدمات سالمندی مورد توجه قرار گیرد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حمیدرضا امام پناهی- فرماندار رشت_ امروز ( پنج شنبه،  ۱۸ اسفند ) در جلسه شورای جامع عمرانی شهرستان که با حضور و ارائه گزارش روسا و نمایندگان دستگاه های عضو همراه اظهار کرد :مناسب سازی محیط برای کم توانان و سالمندان و جلوگیری از تغییرات سودجویانه در کاربری عرصه‌های طبیعی و کشاورزی را موضوعی مرتبط با زندگی نسل آینده است.


فرماندار رشت با ببان اینکه یقینا یک روز عملکرد ما در حفظ حقوق نسل آینده، مورد قضاوت فرزندانمان قرار خواهد گرفت گفت :نگاه مدیران و دستگاه‌های متولی در زمینه ساخت و سازهای خارج از قانون؛ باید نظارتی، بازدارنده و قاطع باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با تاکید بر این مطلب که نتایج سهل انگاری در پاره ای از امور، به مرور زمان و یا در زمان وقوع بحران ها گریبانگیر شده و زندگی انسانها را با خطر مواجه خواهد کرد، گفت: استمرار قانون‌گریزی برخی در تغییر غیرمجاز کاربری اراضی روستایی، تهدید امنیت غذایی و در اراضی شهری با ساخت و ساز های شتابزده و فاقد استاندارد، فاجعه انسانی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم اقدام هماهنگ دستگاه ها در رسیدن به سطح قابل قبول مناسب سازی محیط شهری برای استفاده کم توانان و سالمندان، افزود: بازدید مشترک از پروژه‌ها و رعایت دستورالعمل های مرتبط با مناسب سازی محیط در اجرای طرح های شهری و اصلاح هندسی معابر و اماکن عمومی، مدنظر دستگاه‌ها قرار گیرد.

فرماندار رشت ضمن اشاره به استفاده ۲ هزار و ۳۹۳ سالمند از خدمات درمانی و توانبخشی بهزیستی شهرستان، خاطر نشان کرد: زندگی سالمندی نیازمند مناسب سازی خدمات در محیط فیزیکی، محیط اجتماعی و خدمات شهری می باشد که با توجه به رشد شتابان نرخ سالمندی استان، توجه به عناصر اثرگذار بر سلامت زندگی سالمندان ضروری تر از هر زمان دیگری است.

کد خبر 1256720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha