تسهیل ازدواج جوانان یکی از اولویت‌های دولت براساس سند تحول است

یامین‌پور گفت: بر اساس سند تحول دولت سیزدهم، تسهیل امر ازدواج جوانان یکی از برنامه‌های ما در معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، وحید یامین‌پور امروز (پنجشنبه ۱۸ اسفند) در همایش تجلیل از جوانان نمونه استان گلستان اظهارکرد: ماموریت‌های مختلفی در حوزه‌های مرتبط با جوانان تعریف و به استان‌ها ابلاغ شد که استان گلستان توانسته جایگاه خوبی را در اجرای این ماموریت‌ها کسب کند.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از وظایف ما در کنار ماموریت‌هایی که برای خود تعریف کرده‌ایم، تجلیل از جوانان نمونه به‌منظور الگوسازی، امیدآفرینی و حمایت از جوانان است.

 

وی با تاکید بر برنامه‌ها و دغدغه‌های جدی دولت سیزدهم در خصوص توجه به جوانان و نیازهای آنان افزود: تلاش کرده‌ایم از ظرفیت جوانان در پُست‌های مدیریتی استفاده کنیم چراکه جوانان شجاع‌تر هستند و قدرت ریسک‌پذیری بالاتری دارند. در همین زمینه در برخی وزارتخانه‌ها تا ۷۰ درصد انتصابات از جوانان دهه شصتی هستند.

 

یامین‌پور در ادامه از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بر اساس سند تحول دولت، تسهیل امر ازدواج جوانان یکی از برنامه‌های ما در معاونت امور جوانان است. در همین راستا سال آینده تسهیلات ازدواج برای جوانان پسر زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان پیش بینی شده است و به سایر افراد هم ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: برای به‌کارگیری ظرفیت‌های جوانان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، کارگاهی، خیریه، بومگردی و ...  ۴ هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در کشور تشکیل شده است.

 

کد خبر 1256817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha