توسعه تعاونی ها گامی برای توسعه اشتغال روستاهاست

باقری گفت: اشتغال در روستاها و تعاونی های روستایی مهم است و بهترین گزینه برای اشتغال در روستاها تعاونی است و توسعه تعاونی ها گامی برای توسعه اشتغال روستاهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، علی باقری-مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران- پنجشنبه شب(۱۸اسفند) در در جلسه شورای اشتغال استان مازندران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری اظهار کرد: جمعیت بیکار استان 90 هزار نفر است و همه تلاش ما برای کاهش بیکاری است و تلاش مجدانه ای انجام و در دست انجام است.

 

باقری  افزود: با کمک استاندار در اشتغال کارنامه درخشانی داشتیم و با کمک همه جانبه تلاش داریم تا دستورات اجرایی و عملکرد قابل قبولی ارائه شود.

 

وی یادآور شد: در حوزه حمایت های راهبردی تولید لیموترش در قابل تعاونی برکت خرماکلا در قائمشهر در توسعه اشتغال استان نقش بسزایی دارد و کار ارزشمندی ارائه شده است.

 

باقری گفت: در بخش مشاغل خانگی و پایدار سازی آن کارگاهها و نمایشگاههای مختلف برگزار و در توسعه کارآفرینی 12 مجوز مرکز مشاوره ارائه شد که دو مرکز شتاب دهنده و یک مرکز گارک فن آوری ارائه شد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود:50 مرکز کاریابی در سطح استان فعال است که صدور مجوز در دستور کار و ساماندهی بیکاری استان به عنوان یکی از مهمترین دغدغه استان مازندران است و امسال 12 مرکز اضافه شد و با توجه به تاکیدات استاندار تلاش برای راهبرد مدیریتی در دستور کار است.

 

وی بیان داشت: بانک اطلاعاتی بیکاران استان در دستور کار است و سامانه جستجوی شغل در استان 7 هزار و 382 نفر جویندگان کار  ثبت نام و 800 کارفرما ثبت نام و 4 هزار و 759نفر تا به امروز فرصت شغل ایجاد کرده است که 2 هزار و 233 نفر کارگاهی بود.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: در مشاغل خانگی بیش از 1 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که 15 برابر شد و 7 درصد اعتبارت جذب شد.

 

باقری یادآور شد: نگاه ما در حوزه تشخیص حل اختلاف، کاهش مقرری بگیران و برگشت به کار و سازش است و عزم استان بر برگشت به کار و رفع دغدغه هاست.

 

وی اظهار کرد: در مازندران بعد از تهران در بخش تعاون خوش درخشیده و 14 هزار و 705 تعاونی تشکیل و بیش از 50 درصد فعال است.

 

به گفته باقری، اشتغال در روستاها و تعاونی های روستایی مهم است و بهترین گزینه برای اشتغال در روستاها تعاونی است تا به درستی اشتغال ایجاد شود که در چهاردانگه ساری، یانه سر بهشهر و بلده نور تعاونی های خوبی تشکیل شد و امیدواریم با توسعه تعاونی ها برای توسعه اشتغال گام برداریم.

کد خبر 1256834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha