هدف از نزول قرآن، تدبر در آیات و رسیدن به معارف آن است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: هدف از نزول قرآن، تدبر در آیات آن و رسیدن به یک رشته معارف از دل این تدبر است.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه کارگاه آموزشی تدبر در قرآن در کاشان گفت: هدف از نزول قرآن، تدبر در آیات آن و رسیدن به یک رشته معارف از دل این تدبر است.

 

رئیس ادراه تبلیغات اسلامی کاشان افزود: ​ تدبر با قرائت قرآن همنشین و با فهم و عمل به آن در ارتباط است. پیامبر(ص) در حدیثی فرموده‌اند که تفاوت قرائت من با شما در این است که شما فقط قرآن را مطالعه می‌کنید ولی من قرآن را بر پایه بطن‌یابی قرائت می‌کنم.

 

حجت الاسلام بصیرتی، توصیف دقیق صحنه نبرد فرهنگی و تمدنی از وظایف مهم روحانیون و مبلغین عنوان کرد و گفت: اکنون دشمن با تمام توان برای ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت به نام دین تلاش می‌کند و در این میان روحانیون و علما باید در ارتقای امیدواری در بین مردم بیش از پیش تلاش کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، محوریت بخشی به آموزه‌های قرآن در جهاد تبیین را مهم عنوان کرد و گفت: تفسیر قرآن و نگاه قرآنی به مسائل مختلف و نیز تبلیغ دینی با استناد به آیات قرآن باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
 

 

حجت الاسلام مهدی بصیرتی افزود: بر همین اساس و جهت دانش افزایی و آموزش تخصصی جامعه هدف، نخستین کارگاه آموزشی تدبر در قرآن ویژه ویژه ائمه جماعات مساجد و مبلغین و اساتید قرآن با حضور استاد ابوالفضل بهرام پور و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد در قالب سه جلسه و ۱۲ ساعت آموزشی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: در کنار برگزاری گارگاه مذکور، استاد بهرامپور در برخی مساجد شهرستان سخنرانی داشتند.

 

 

کد خبر 1256847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha