سران اغتشاش  برای آسیب رساندن به نظام ۳ برنامه را در دستور کار داشتند/عاملان مسمومیت دانش آموزان مفسدفی الارض هستند

آیت الله خاتمی با اشاره به تلاش های سران اغتشاش در طول چند ماه اخیر برای آسیب رساندن به نظام گفت: آنها در خلال این مدت سه برنامه را در دستور کار داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۱۹ اسفند) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به میلاد امام زمان (عج) و بیان اینکه حفظ دین و ایستادن پای آن از تکالیف ما در عصر غیبت است، گفت: دینداری در عصر غیبت بسیار سخت است.

 

 

وی با اشاره به این فرمایش پیامبر (ص) که یاران امام زمان (عج) دین‌شان را به سختی نگه می‌دارند، گفت: ان‌شاالله خداوند توفیق دهد تا دین‌مان را همیشه حفظ کنیم.

 

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به مسمومیت‌های اخیر دانش‌آموزان و بیان بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره در حاشیه روز درختکاری گفت:‌ رهبری تاکید داشتند کسانی که دست به این کارها می‌زنند چه عامل، چه مسبب، باید حکم اشد مجازات برایشان داده شود و این حکم باید اجرا شود. علاوه بر این فرمودند که دیگر در رابطه با اینان، عفوی نیز در کار نخواهد بود. آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، مبنای فقهی دارد چون افرادی که دست به چنین اقداماتی می زندد مفسد فی‌الارض هستند و حکمشان نیز اعدام است.

 

 

وی با استناد به ماده 286 قانون مجازات اسلامی گفت: بر اساس این ماده هر شخصی که اقدام به پخش مواد سمی و میکروبی خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد، به‌گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد، مفسدفی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

 

 

آیت الله خاتمی با اشاره به تلاش های سران اغتشاش در طول چند ماه اخیر برای آسیب رساندن به نظام گفت: آنها در خلال این مدت سه برنامه را در دستور کار داشتند. برنامه اول آنها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و آنها در همین چارچوب به نوجوانان و جوانان بازی خورده گفته بودند که اگر یک هفته در خیابان باشند نظام می‌رود.

 

 

وی با بیان اینکه دومین برنامه آنها ایجاد جنگ مسلحانه در کشور بود، گفت: آنها آذرماه رسما اعلام جنگ مسلحانه کردند؛ فراخوان دادند اما هیچ کس به فراخوان‌های آنها توجهی نکرد و از همان اول برنامه آنها ناکام ماند.

 

 

امام جمعه موقت تهران درباره سومین برنامه سران اغتشاش برای ضربه به نظام اینگونه توضیح داد: سومین برنامه آنها ایذاء دائمی بود یعنی آنها به دنبال اذیت کردن مردم بودند و این مسمومیت‌های پیاپی پی در پی از مصادیق آن است.

 

 

آیت الله خاتمی با اشاره به موضوع مسموم کردن دانش آموزان درباره اهداف دشمن از این پروژه گفت: آنها به دنبال این هستند که امنیت را از بین ببرند. همانطور که می‌دانید احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است. آنها می‌خواهند پدر و مادران و دانش آموزان را نگران کنند. هدف دیگر آنها توقف رشد علمی و تحصیل است.

 

 

وی با اشاره به اتهاماتی که دشمنان در خلال این جریان به نظام زدند، گفت: اتهاماتی که در این زمینه مطرح می‌کنند یک دروغ بزرگ است. جرم شایعه افکنان در این رابطه نیز جرم سنگینی است. از قوه قضائیه می‌خواهیم با شایعه افکنان در این زمینه که در فضای مجازی و مکتوب شایعه افکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ایام پایانی سال نیز گفت:‌ نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای همه مردم است با نوروز و شادی مخالف نیستیم اما نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. سنت‌های خوب نوروزی مثل تمیز کردن خانه‌، شهر، صله رحم، کینه زدایی از دل را پاس می‌داریم اما به همه به ویژه جوانان توصیه می کنیم که به دنبال شادی بخردانه باشند.

 

 

وی ادامه داد: چهارشنبه سوری که می‌توان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است و می‌بینید که هنوز چهارشنبه سوری نیامده ولی تعدادی از نوجوانان و جوانان بخاطر حوادث ناشی از این موضوع آسیب دیده‌اند.

کد خبر 1256884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha