زنده نگه داشتن نام شهدا برای آینده کشور ضرورت است

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: زنده نگه داشتن نام شهدا برای آینده کشور و انقلاب و نظام اسلامی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام هادی حبیبی- امام جمعه خمام- در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان به ۲۲  اسفند روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و افزود: زنده نگه داشتن نام شهدا برای آینده کشور و انقلاب و نظام اسلامی یک ضرورت است.

 

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه فرهنگ شهادت و ایثار مقابل فرهنگ غربی است که فقط اندیشه و افکار آنان بر مادیات، ثروت و لذت دنیاست، تصریح‌کرد: فرهنگ اززخود مایه گذاشتن و اگر فرهنگ عمومی یک کشورو جامعه شود آن کشور و جامعه روبه پیشرفت وسعادت است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بخش عمده‌ای از عناصر و عوامل اغتشاشات اخیر را مورد عفو و تخفیف مجازات قرار دادند ولی درباره مسمومیت دانش‌آموزان فرمودند«جنایت بزرگ و اشد مجازات بدون اغماض» علت تفاوت برخوردحضرت آقاچیست؟، ادامه داد: چون هدف این جنایت بیگناه‌ترین و معصوم‌ترین اقشار جامعه یعنی کودکان و نوجوانان هستند خصوصا دختران دانش‌آموز که هم به جهت جنسیت وهم به‌ خاطر مقطع سنّی ازحساسیت بیشتری برخوردارهستند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: این جنایت خانواده‌ها را که سلول بنیادین جامعه ومایه اصلی قوام جامعه هستند هدف قرارداده و وقتی خانواده‌ها احساس التهاب وناآرامی کنند جامعه ملتهب می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه خمام با بیان‌اینکه بالاتر از امنیت،حس داشتن امنیت است و دشمن به‌ جای امنیت،«حس امنیت»راهدف قرارداده و چون با از بین‌ بردن حس امنیت در خانواده‌ها به اهداف خودشان می‌رسند، اضافه‌کرد: تعطیلی مدارس وتوقف رشد علمی ایران از دیگر علل مسموم کردن دانش‌آموزان بود.

 

وی با اشاره به اینکه آنها با پیشرفت وارتقای علمی جمهوری اسلامی مخالف هستند، افزود: اینکه رسانه‌های معاند و شیطان داخلی از واژه حمله شیمیایی به مدارس استفاده می‌کنند معلوم می‌شود یا خودشان دستی درآتش دارند وعامل این وضعیت هستند یا موج‌سواری می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی خاطرنشان‌کرد: این در حالی است که ایران یکی ازبزرگترین قربانیان سلاح‌های شیمیایی اعطایی کشورهای غربی به صدام می‌باشد و هدف دشمن ضربه به امنیت روانی جامعه است.

 

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به هفته درختکاری با شعار« هر ایرانی سه نهال»، تصریح‌کرد: اگر سالی ۲۵۰ میلیون درخت کاشته شود درطول چهارسال می‌شود یک میلیارد نهال که کار ارزشمندی است.

 

وی به هفته نیکوکاری اشاره و بر ضرورت کمک به نیازمندان در آستانه سال جدید تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه یک رویداد فرهنگی بسیارمهم در شهرستان خمام اتفاق افتاد وآن پاسداشت مردمی آیت‌الله ملامحمدخمامی بود، گفت: این نوع برنامه‌های فرهنگی تاثیربالایی دراعتلای ایمانی، انقلابی شهرستان واستان دارد.

کد خبر 1256893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha