ضرورت استفاده از کانون های مساجد در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

اسلامی به نقش کانون های مساجد در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت این مراکز فرهنگی در مقابله با دشمن در جنگ ترکیبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه خدابنده با تبریک میلاد امام زمان و نیمه شعبان اظهار کرد: 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد است.

 


وی با بیان اینکه جهاد تبیین از تاکیدات رهبری است و در خصوص کانون های مساجد نیز باید جهاد تبیین کرد، افزود: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت حفظ جایگاه واقعی مساجد تاکید دارند و مساجد نباید تنها محلی برای اقامه نماز باشد .

 


اسلامی با اشاره به اینکه اگر به سیر تاریخی مساجد توجه کنیم وعده شده که اعلام ظهور امام زمان در مسجد الحرام   خواهد بود گفت: اقامه نماز آن حضرت در مسجد الاقصی و ادامه حکومت ایشان در مسجد کوفه و ادامه زندگی در مسجد سهله خواهد بود.

 


این مسئول افزود: مسجد محلی برای ظهور و حکومت امام زمان است از اینرو در اندیشه مهدوی نیز باید به عمران و آبادانی مسجد توجه کرد. مفسران در خصوص عمران مساجد معتقدند قبل از عمران مساجد باید به عمران قلوب خود بپردازیم.

 


وی با بیان اینکه امام راحل جرقه های انقلاب را از مساجد زد، خاطرنشان کرد: استان زنجان 3535 شهید تقدیم انقلاب کرده است و این شهدا تربیت شده مساجد هستند.

 


وی با اشاره به جایگاه تربیتی مساجد از زبان امامین انقلاب افزود: رهبری در سال 92 در خراسان شمالی در خصوص جایگاه کانون های مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تاکیداتی داشتند که باید به این مهم توجه داشت.

 


وی به نهضت بازگشت به مساجد و احیای هویت مساجد تاکید کرد و گفت: در دیدار با نماینده مردم زنجان و طارم بر ضرورت اختصاص بودحه برای کانون های مساجد برای انجام اقدامات مهم تاکید شد.

 


اسلامی به فیلم های هالیود و اختصاص بودجه های کلان برای ساخت این فیلم ها اشاره کرد و گفت: بودجه یک فیلم هالیودی برابر با کل بودجه فرهنگی کشور از اینرو لازم است برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری از ظرفیت خیرین استفاده کنیم. 

 


وی ادامه داد: در استان زنجان 383 باب کانون فرهنگی و هنری با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت می کنند و امروز این کانون ها در عرصه جنگ ترکیبی میدان دار است. 

 


اسلامی با اشاره به اینکه در کشور 27 هزار کانون وجود دارد، گفت: گسترده ترین شبکه فرهنگی کشور را کانون های مساجد تشکیل می دهند و ما در خدابنده 90 باب کانون فرهنگی و هنری داریم که فعال هستند.

کد خبر 1256902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha