اعتلای مساجد به وجود کانون های فرهنگی و هنری رقم می خورد/ مساجد محور حرکت های بزرگ جامعه

فرماندار تیران و کرون گفت: اعتلای برنامه های فرهنگی مساجد به وجود کانون های فرهنگی و هنری و حضور جوانان و نوجوانان رقم می خورد.

«علی محمدی کیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهارداشت: یکی از جلوه های ممتاز پرورش استعدادها و غنی سازی اوقات فراغت، کانون های فرهنگی و هنری هستند که در تیران و کرون 54 باب آن در مساجد تشکیل شده است.

 

فرماندار شهرستان تیران و کرون افزود: اعتلای برنامه های فرهنگی مساجد به وجود کانون های فرهنگی و هنری و حضور جوانان و نوجوانان رقم می خورد که مردمی‌بودن، هدفمندی و انسجام از مهم‌ترین ویژگی‌های این مراکز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برای تمام کسانی که به اعتلای فرهنگ مسجد اهتمام داشته اند آرزوی توفیق روزافزون، خیر دنیا و آخرت را مسئلت دارم، تصریح کرد: فعالیت در این مراکز نقش بسزایی در حوزه های مختلف معرفی و استعدادیابی و استعداد شناسی دارد.

 

محمدی کیا، به دستاوردهای کانون‌های فرهنگی  و هنری مساجد اشاره کرد و یادآورشد: این نهادهای فرهنگی و مردیم موفقیت‌های فراوانی را در تمام حوزه ها به ارمغان آورده آورده اند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری بر شکوه و زیبایی فعالیت های مساجد افزوده اند، اذعان کرد حضور جوانان متعهد و کارآمد در مساجد و مسئولیت سپاری به آنان در این مراکز اهمیت خاصی دارد که باید موضوعات تربیتی و تیم سازی را مورد عنایت قرار دهند.

 

مساجد محور حرکت های بزرگ جامعه

 

محمدی کیا، با بیان اینکه مساجد محور حرکت های بزرگ جامعه هستند، تصریح کرد: نقش تربیتی مساجد یکی از جلوه های آن بوده و با دنبال کردن اهداف تربیتی می توان زمینه ساز جذب نسل جدید بوده و آینده استوار را طراحی کرد.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مسجد و جوانان و نوجوانان از جمله محورهای این بیانیه بوده که کانون های فرهنگی و هنری امکان تحقق آن را دارند.

 

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: در این مراکز دینی با بهره گیری از ظرفیت های آموزشی و فرهنگی و هنری  تعهد و مسئولیت پذیری را می توان در جامعه توسعه داد.

وی مساجد را مراکز منسجم و هدفمند برای تقویت آموزه های دینی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی معرفی کرد و ادامه داد:  باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد و همه سهم خود را به اندازه توان ایفا کرده و حامی بچه های مسجد باشیم.

 

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه مسجد شریف‏ترین مکان روی زمین، جایگاه مناسبی برای ترویج فضائل اخلاقی هستند، خاطرنشان کرد: حل مشکلات مسلمانان و تقویت توان دفاعی در برابر دشمنان انسی و جنی  در این مراکز دینی محقق خواهد شد.

کد خبر 1256934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha