لزوم تدوین پیوست گردشگری خراسان جنوبی

طالبی بر تسریع ساخت میدان تجمعات توسط شهرداری بیرجند برای برگزاری مراسمات ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: همچنین تدوین پیوست گردشگری استان با در نظر گرفتن مباحث اقتصادی و سلامت گردشگری باید سرعت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی- امروز شنبه (۲۰ اسفند) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از توان ظرفیت های مردمی برای اجرای برنامه های فرهنگی اظهار داشت: امروز دشمن در بعد نظامی، از حمله به ایران مایوس شده است و به دنبال استحاله این کشور از درون است. 

 


وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرایی دارد، گفت: طرح فرهنگی و معیشتی مردم شایسته خدمت که مصوب شورای استان است به صورت کتبی به تمام دستگاه ها ابلاغ می شود و مدیران برای مطالعه و اجرای آن وقت بگذارند تا اجرایی شود تا نتیجه کارآمدی و تغییر در سطح جامعه احساس شود. 

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی همچنین خواستار توجه به مقوله عفاف و حجاب شد و با تاکید بر اولویت بر این موضوع، یاداور شد: دشمن به صورت ویژه روی این موضوع کار کرده است بنابراین در تمامی برنامه ها باید ویژه به این موضوع توجه شود. 

 


طالبی بر تسریع ساخت میدان تجمعات توسط شهرداری بیرجند برای برگزاری مراسمات ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: همچنین تدوین پیوست گردشگری استان با در نظر گرفتن مباحث اقتصادی و سلامت گردشگری باید سرعت گیرد.

 

علی فرخنده -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی- هم در این جلسه با تاکید بر لزوم احصای شاخص‌های فرهنگی شهرستان‌ ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرهایی که نهاد امامت جمعه راه اندازی شده است و امام جمعه مستقر است می‌تواند برگزار شود که در گام نخست، جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهر خضری دشت بیاض برگزار شد.

 

وی بر اتصال شوراهای فرهنگ عمومی شهرها با مساجد و محلات تاکید کرد و افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مرکز استان و شهرستان‌ها، نیازمند تجهیز و تقویت از بُعد نیروی انسانی هستند.

 

فرخنده تقویت هویت ایرانی اسلامی و انقلابی و همچنین بازسازی انقلابی حوزه فرهنگ و رسانه را دو هدف اجرای برنامه‌های سال آینده حوزه فرهنگ اعلام کرد و یادآور شد: این اهداف در قالب برنامه‌هایی از قبیل پرداختن به مفاخر دینی و فرهنگی، برگزاری جلسات شعر گویشی، پیشنهاد برگزاری برنامه‌های بین‌المللی «رستاخیز شن‌ها» و ... محقق خواهد شد.

 

وی بر فعال شدن کارگروه های ده گانه شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی چهار بازارچه محصولات عفاف و حجاب در شهرستان‌ها در مراحل نهایی خود قرار دارد که در همین راستا، نمایندگی انحصاری توزیع چادر مشکی ایرانی در استان اخذ شده است.

 

 

 

کد خبر 1256979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha