پیش‌بینی حضور پنج هزار و ۷۰۰ نفر در اردوهای راهیان نور گیلان

منشوری از پیش‌بینی حضور پنج هزار و ۷۰۰ نفر در اردوهای راهیان نور گیلان خبرداد و گفت: وهای راهیان نور، راهی برای خودسازی دانش آموزان و دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا منشوری - معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان - امروز(شنبه، ۲۰ اسفند) در مراسم تجلیل از خادمین شهدا که در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان برگزار شد زیارت قبور شهدا و اهل بیت(ع) را موجب رشد معنوی و سازندگی انسان دانست و گفت: نقش زیارت در منطق اسلام و اهل بیت (ع) یک اصل بزرگ عبادی و معنوی می‌باشد که خود یک روش ممتاز تربیتی است و موجب سازندگی و رشد معنوی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه باید جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم به تشریح نقش راهیان نور در این زمینه پرداخت و افزود: اردوهای راهیان نور، راهی برای خودسازی دانش آموزان و دانشجویان است و نباید به بهانه نبود اعتبارات اردوهای راهیان نور را تعطیل کنیم.

 

منشوری خواستار همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری اردوهای راهیان نور به بهترین شکل ممکن شد تا تاثیرگذاری لازم را بر قشر جوان داشته باشد.

 

وی از پیش‌بینی حضور پنج هزار و ۷۰۰ نفر در اردوهای راهیان نور گیلان خبرداد و اظهارکرد: سال گذشته ۳۰ هزار گیلانی در اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور حضور پیدا کردند.

 

 

حجت الاسلام صدیق - مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه قدس گیلان-  نیز در این مراسم با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، برپایی راهیان نور با تعطیلی مواجه شد گفت: سال گذشته با کاهش میزان شیوع، بیش از هفت هزار نفر و در سال ۹۸ نیز ۹ هزار نفر در قالب اردوی راهیان نور در مناطق غرب و جنوب کشور حضور پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۵۲ اتوبوس در قالب کاروان راهیان مکتب حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان اعزام شدند.

 

صدیق از آمادگی اردوگاه‌های راهیان نور سپاه قدس گیلان برای پذیرایی از زائرین نوروزی مناطق عملیاتی خبر داد و بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، اردوگاه‌های راهیان نور، آماده پذیرش زائران از دوم لغایت ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ هستند.

 

وی با بیان اینکه در دوران کرونا اردوهای راهیان نور به صورت مجازی برگزار شد اعلام کرد: یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از دانش آموزان و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان از اردوهای راهیان نور مجازی استفاده کردند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از خادمین شهدا با اهداید جوایزی تجلیل شد.

 

کد خبر 1257037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha