استفاده از ظرفیت مساجد استان زنجان در اجرای طرح مردمی«کاشت یک میلیارد درخت»

حسینی از اجرای طرح مردمی«کاشت یک میلیارد درخت» در استان زنجان خبر داد و گفت: در راستای ترویج و تبلیغ این طرح از ظرفیت مساجد، ائمه جماعت، سفیران انفال و امامان جمعه استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سید حسن حسینی، مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: 15 اسفند به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است ولی لازم به یادآوری است در دین مبین اسلام به مقوله درختکاری تاکید فراوان شده است.

 

وی به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اشاره کرد و افزود این َطرح در راستای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کاشت درخت اجرا می شود.

 

حسینی ادامه داد: در برهه ای که دشمن با تمام توان خود برای ضربه زدن به ایران پیش می رود، تلاش کنیم تا وضعیت محیط زیست و حیات زمین را با کاشت درخت بهبود بخشیم.

 

این مسئول با یادآوری اینکه در این طرح نهال به صورت رایگان توزیع خواهد شد، گفت: در راستای ترویج و تبلیغ این طرح، ترغیب مبتنی بر دین مبین اسلام مورد تاکید است.

 

حسینی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در روز 15 اسفندماه حجت را برهمگان تمام کرد، گفت: در کنار وجوب شرعی دین اسلام، در قانون اساسی کشور نیز به این مهم تاکید شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان سهم زنجان در این طرح را کاشت سالانه 7 میلیون و 200 نهال درخت اعلام کرد و گفت: توصیه دینی و شرعی در خصوص قداست درخت باید مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته حسینی در راستای ترویج و تبلیغ این طرح علاوه بر ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات، ازظرفیت مساجد، ائمه جماعت، سفیران انفال و امامان جمعه استفاده خواهد شد.

            

کد خبر 1257075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha