پیش بینی حضور بیش از ۹۰ هزار زائر راهیان نور دانشجویی در یادمان های شهدا و مناطق عملیاتی

کلانتری از پیش بینی حضور بیش از ۹۰ هزار زائر راهیان نور دانشجویی در یادمان های شهدا و مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۴۲ هزار زائر در غالب دانشجویی در مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، عبدالحسین کلانتری، امروز شنبه (۲۰ اسفند) در حاشیه اجلاس سه روزه معاونین فرهنگی اجتماعی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سراسر کشور که در خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این اجلاس به موضوعات جاری و معطوف به آینده حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها پرداختیم و در کنار آن نیز بحث کاروان های اردویی راهیان نور و بازدید آنها از مناطق جنگی مانند فاو، اروند و شلمچه مطرح شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: همچنین در این نشست بحث راهیان پیشرفت مطرح شد ضمن اینکه بازدیدی از دستاوردهای حوزه صنعت نفت در آبادان، بندر امام خمینی و بندر ماهشهر  داشتیم.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت وزیر محترم علوم و روسای دانشگاه‌ها و معاونین فرهنگی و همچنین پیگیری های مکرر این نهاد ها و در راس آنها سازمان بسیج دانشجویی سراسر کشور صورت گرفت استقبال بسیار خوبی از اردوهای راهیان نور شده است.

 

کلانتری، با بیان اینکه امیدواریم کسی جامانده از سفر راهیان نور نباشد، اضافه کرد: مسئولین مربوطه  باید در این زمینه حمایت کنند تا تمام تقاضای مربوطه و موجود را پاسخ بدهند.

 

وی استقبال از ثبت نام دانشجویان در اردوی راهیان نور و حضور در مناطق جنگی را سه برابر سال های گذشته عنوان کرد و ادامه داد: این آمار بر اساس برآورد اولیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده که پیش بینی می شود حدود ۹۰ هزار نفر تا پایان این سفر معنوی به یادمان های شهدا و مناطق عملیاتی اعزام شوند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، از حضور ۴۲ هزار نفر دانشجو در غالب کاروان های اردویی راهیان نور در مناطق جنگی کشور خبر داد و بیان کرد: این رقم در حال افزایش است و برآورد ما این است که حجم زائرین تا پایان اردوی راهیان نور در حوزه دانشجویی به بیش از ۹۰ هزار نفر خواهد رسید. 

 

وی رشادت و ایثار شهدا، جانبازان و ایثارگران را محور هویت جامعه ایرانی دانست و تاکید کرد: آشنایی دانشجویان و گروه های مختلف مردم با این اساطیر و سیره شهدا و ایثارگری آنان می تواند محور وحدت و هویت ملی را در کشور تقویت کند، ضمن اینکه بسیاری از کاروان های دانشجویی در کنار راهیان نور بحث راهیان پیشرفت را هم داشتند و در مسیر از دستاوردهای بزرگ فناوری های کشور در منطقه خوزستان و سایر استان های دیگر نیز دیدن کرده‌اند.

 

کلانتری، از تشکیل ستادهای مربوط به راهیان پیشرفت با مدیریت وزیر علوم خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز  این اقدام در حال انجام فعالیت است و در محدوده استانی، کشوری و بین‌المللی بازدیدهایی انجام شده که مورد حمایت روسای مربوطه نیز قرار گرفته شده است.

 

وی یاد آور شد: تصمیم ما ارتباط مداوم میان دانشگاه های وزارت علوم و صنعت است تا این ارتباط دائمی و همیشگی باشد.

 

کد خبر 1257077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha