۳۱۶۵ نفر سهم گلستان در حج ۱۴۰۲/ جاماندگان حج ۹۹ هر چه سریعتر ثبت نام کنند

میرقاسم پور تاکید کرد: جاماندگان حج سال ۹۹ هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام خود برای حج ۱۴۰۲ اقدام کنند.

سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: با تفاهم نامه بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان شرایط برای حضور حجاج ایرانی فراهم شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان سهم جمهوری اسلامی ایران در حج 1402 را 87 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد سهم استان گلستان سه هزار و 165 نفر در قالب 22 کاروان (14 کاروان اهل سنت و 8 کاروان شیعه) هستند.

 

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم سازمان حج و زیارت، تمامی کاروان های استان مدینه بعد هستند و تاریخ تقریبی اعزام آنها نیمه اول خردادماه مصادف با نیمه ماه ذی القعده از فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد جده است.

 

میرقاسم پور با بیان اینکه اولویت ثبت نام برای زائران جامانده حج 99 هستند، گفت: از یک هزار و 200 نفر جامانده حج 99 در استان، تا کنون یک هزار و 50 نفر در کاروان های حج ثبت نام کرده اند.

 

وی اظهارداشت: اولویت های بعدی ثبت نام برای دارندگان فیش حج تمتع تا پایان اسفند 85 است که این افراد در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه رزرو حج و زیارت و یا مراجعه به یکی از دفاتر ثبت نام حج تمتع و دفاتر خدمات زیارتی استان ثبت نام خود را قطعی کنند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: چنانچه کاروانی برای تکمیل ظرفیت نیاز به اعلام اولویت جدید بود از طریق سازمان حج و زیارت رصد و اعلام می شود.

 

میرقاسم پور در ادامه متوسط هزینه سفر را یکصد و 20 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: زائران جامانده حج 99 باید مبلغ خود را در یک مرحله و سایر زائران ثبت نام جدید در دو مرحله واریز کنند.

 

وی گفت: قسط اول یکصد میلیون تومان و مابقی بعد از عید نوروز از طریق کاروان های حج اعلام و دریافت خواهد شد.

 

 

کد خبر 1257079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha