سفر کاروان های راهیان نور نمونه ای از راهپیمایی اربعین حسینی است

سردار رادان، روز ملی راهیان نور را یکی از ایام الله جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: سفر کاروان های راهیان نور نمونه ای از راهپیمایی اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سردار احمدرضا رادان، شامگاه شنبه (۲۰ اسفند) در آئین روز ملی راهیان نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، سفر کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی را مورد استقبال مردم و به ویژه جوانان داتست و اظهار کرد: ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور یکی از ایام الله های جمهوری اسلامی است چراکه این روز به واسطه شهدا نام گذاری شده است.

 

فرمانده فراجا، با بیان اینکه یک روز جوانان وطن در سال های جنگ تحمیلی با لبیک به فرمان امام راحل، در عرصه دفاع از کشور حاضر شده و از حریم کشور دفاع کردند، افزود: دفاع این عزیزان از وطن و خاک سرزمینی، باعث شد علاوه بر حفظ استقلال کشور، مقابل دشمنان، مقاوم شویم و بتوانیم در برابر زورگویی‌ ها بایستیم.

 

وی یادمان های شهدا و مناطق عملیاتی دفاع مقدس را متعلق به همه آزادی خواهان برشمرد و تصریح کرد: این اماکن مقدس، یادآور رشادت‌ها، شهادت طلبی و جانبازی و ایثار جوانان در سال های دفاع مقدس است.

 

سردار رادان، به تمهیدات نیروی انتظامی برای امنیت کاروان های راهیان نور اشاره کرد و ادامه داد: زائران زیادی از نقاط مختلف کشور به مناطق هشت سال دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور سفر می کنند لذا نیروی انتظامی، تمهیدات ترافیکی را در سطح جاده های منتهی به این مناطق اتخاذ کرده تا این عزیزان با امنیت کامل به زیارت یادمان های شهدا بروند.

 

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از مبدا تا مقصد همراه با کاروان های راهیان نور خواهد بود، حضور راهیان نور در مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا را عامل خیر و برکت خواند و تاکید کرد: می خواهیم در برگزاری هر چه بهتر این مراسم و اعزام کاروان های راهیان نور نقش داشته باشیم و برکات آن نیز نصیب ما شود.

 

فرمانده فراجا، با بیان اینکه سفر کاروان های راهیان نور، نمونه ای از راهپیمایی اربعین حسینی است، خاطر نشان کرد: تامین امنیت راهیان نوز برای پلیس حس و حال خدمتگزاری به زائران را دارد لذا باید نهایت استفاده معنوی را داشته و در تامین امنیت و خدمات ‌دهی نهایت تلاش خود را داشته باشیم.

 

در ادامه این آئین سردار بهمن کارگر نیز، با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد افراد اعزامی به اردوی راهیان نور جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند، عنوان کرد: این نیز نشان از علاقه جوانان به راهیان نور دارد.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، بیان کرد: به دنبال این هستیم اقداماتی از قبیل ترمیم وضعیت جاده‌ها، یادمان‌ها و خوابگاه‌ها را در دستور کار قرار دهیم تا روز به روز بهتر شود.

 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد قابل توجه‌ای از نوجوانان و جوانان از سراسر کشور به راهیان نور آمده بودند، ابراز کرد: در هفت استان ‌خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر راهیان نور برقرار است.

 

رونمایی از تمبر راهیان نور، تجلیل از دست اندرکاران و فعالان راهیان نور و معرفی چهار شهید شاخص راهیان نور در سال ۱۴۰۲ از ویژه برنامه‌های مراسم روز ملی راهیان نور بود.

 

کد خبر 1257123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha