تلاش کنیم گردشگران سفیران فرهنگی مازندران شوند|ارسال ۸۰۰اثر به جشنواره نوجوان مازنی

جوادی با اشاره به اقبال عمومی گردشگران داخلی و خارجی برای سفر به مازندران، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌ اصولی علاوه بر استفاده مادی از این مسافران و گردشگران، از آنان به عنوان سفیران فرهنگی جهت انتقال فرهنگ، هنر وآداب و رسوم این استان بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران-امروز(۲۱اسفند) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲ برلزوم هم افزایی اعضای این شورا برای حفظ حرمت ماه مهمانی خدا در ایام حضور گردشگر و مسافر در این خطه از شمال کشور تاکید و اظهار کرد: آنچه از حضور مسافرین نصیب مازندران می شود سهم فرهنگ اقلیت است.

 

وی بیان کرد: هر ساله در زمان هاي مختلف سال جاذبه هاي طبيعي استان مازندران، افراد زيادي را به اين سرزمين مي كشاند و اين گردشگري بسيار حائز اهميت اما اين امر نبايد زمينه آسيب زدن به فرهنگ بومي جامعه را فراهم نمايد.

 

جوادی افزود: در کشورهای گردشگرپذیر دنيا مرسوم است كه با برنامه‌ریزی‌های اصولی علاوه بر استفاده مادی از این مسافران و گردشگران، از آنان به عنوان سفیران فرهنگی جهت انتقال آداب و رسوم، فرهنگ، صنایع دستی و ... به ديگر شهرها و كشورها بهره گيرند كه اين مهم در شمال كشور ايران اسلامي استان هايي نظير مازندران و... كمتر ديده مي شود.

 

وی با بیان اینکه تراکنش مالی انجام می شود و هتل و آیارتمان و ویلا خرید و فروش می شود اما به حوزه فرهنگ و هجوم خرده فرهنگ ها به این استان کمتر توجه می شود، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید برای دریافت سهم از تراکنش مالی حضور گردشگر در استان مازندران ورود کند چرا که اعضای این شورا باید برای ایام حضور مسافر، فرهنگ سازی داشته باشد اما با دستان خالی!

 

جوادی با بیان اینکه بیلبوردهای تبلیغاتی استان باید بخش اعظم آن به فعالیت های فرهنگی هنری اختصاص یابد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همکاری دستگاه تعلیم و تربیت استان جشنواره نوجوان مازنی را در دست اجرا دارد که تاکنون ۸۰۰نوجوان آثار ارزشمندی را ارسال داشتند.

 

وی با بیان اینکه برای ماه رمضان ۴۸بسته فرهنگی برای تقدیم به ستاد نمازجمعه ۴۸شهر، بخش و شهرستان استان که پایگاه اقامه نماز جمعه دارند در دست آماده سازی است، افزود: همچنین سند فرهنگی استان در دست تدوین است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1257146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha