صدای اذان در سراسر شهر اصفهان به گوش می رسد

شهردار اصفهان گفت: با کمک خیران نیک اندیش به تمام مساجد و نهادها که در عرصه مسائل فرهنگی و دینی خدمات می‌دهند، کمک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،علی قاسم‌زاده در نشست خبری پایان سال خود در جمع خبرنگاران تاکید بر به تمام مراکز فرهنگی، مساجد و نهادها که در عرصه مسائل فرهنگی و دینی خدمات عام‌المنفعه می‌دهد، کمک می‌کنیم، گفت: بر این اساس مانعی بر سر راه آن‌ها نخواهیم بود و امکاناتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و از هر کار عام‌المنفعه در سطح شهر طبق قانونی چند ده سال قبل کمک کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: اکنون با پیگیری های صورت گرفته صدای اذان در اوقات شرعی در تمام مناطق شهری مصوب پخش می شود.

وی با اشاره به کمبود مسجد در حاشیه زاینده رود اظهار داشت: در اوقات شرعی صدای اذان در حاشیه زاینده رود به گوش شهروندان می رسد.

قاسم زاده اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ با تمام فراز و نشیب‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها و ریزش‌ها و رویش‌ها رو به پایان است، اما واقعیت این است که هر فراز و نشیبی در حوزه اقتصادی شهرداری را با بودجه بالغ بر ۱۴۳ هزار میلیارد تومان تحت تأثیر قرار می‌دهد، هر تصمیم کلان اقتصادی در کشور، موج کشتی ما را متلاطم می‌کند و هر اغتشاشی در جامعه، روی فعالیت‌های شهری تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه تمرکز مدیریت شهر در حوزه فرهنگی بر فرهنگ شهروندی و شهرنشینی است، گفت: از نظر فرهنگ شهروندی اصفهان نسبت به سایر کلان‌شهرها فعالیت رو به جلویی داشته است اما مدتی وقفه در این حوزه ایجاد شد، بر این اساس در بدو ورود به مدیریت شهر بر واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به مردم تاکید شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حرکت به سمت شهرداری هوشمند، مهم‌ترین ایده در مدیریت شهری است افزود: مدیریت شهری اصفهان تلاش کرد در کنار همه مشکلات موجود، روند اقدامات شهری بر زمین نماند و شهر از نشاط و پویایی دور نشود.

وی ابراز کرد: تسهیل‌گری و مردم‌سپاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ شهروندی نیز از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری در سال جاری بوده که در سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

 

 

کد خبر 1257151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha