تاکید نماینده ولی فقیه در گیلان بر همگرایی و هم آوایی بین مدیران استان

آیت الله فلاحتی با تاکید بر همگرایی و هم آوایی میان مدیران گفت: جامعه هدف ما مردم هستند اگر میان‌ مسئولان هم آوایی باشد، مشکلات رفع خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، ایت الله رسول فلاحتی _ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت_  در شورای اداری شهرستان لنگرود که امروز ( یکشنبه، ۲۱ اسفند) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت ذات البین، گفت: اگر دو نفر در مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی تنش دارند و شخص دیگری مشکل آنها را رفع کند اصلاح ذات البین است و حتی در بعضی از مواقع برای اصلاح ذات البین، چیزی که در شرع روا نیست تجویز شده است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اگر انسانی ذات البین کنند یک اصلاح ذات البین به اندازه یکسال نماز و روزه مستحبی ثواب دارد، تصریح کرد: موارد فراوانی برای اصلاح ذات البین وجود دارد اینکه انسان گره گشایی از اصحاب مشکل و مشکلات جامعه انسانی داشته و در رفع مشکلات برای او افراد، طبقات، اصحاب فکر و سیاست و اندیشه هم فرقی نکند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر ما ایرانیان در مصرف انرژی دقت عقلی و شرعی را رعایت‌ کنیم تمام مردم می‌توانند به دولت انرژی را بفروشند، اظهار کرد: کشور چین یک میلیارد و ۴۲۰ میلبون‌ جمعیت و هندوستان یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون جمعیت دارد در حالی که مصرف انرژی در جامعه ایرانی در برخی مواقع بیشتر از این کشورها و گاهی هم برابر است.

 

 آیت الله فلاحتی با تاکید بر همگرایی و هم آوایی میان مدیران و اینکه۳۰ درصد معضلات با همگرایی حل می شود، تصریح کرد: جامعه هدف ما مردم هستند اگر میان‌ مسئولان هم آوایی باشد، مشکلات رفع خواهد شد و این امر در شهرستان لنگرود قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود به قم گیلان معروف است، اظهار کرد: لنگرود از شخصیت‌های برجسته‌ای از تراز شاگردان شیخ انصاری و شیخ شعبان دیوشلی از فقها بزرگ ایرانی مقیم نجف و شخصیت های علمی همانند دکتر ابراهیم زاده لنگرودی  برخوردار است که  زبانزد عام و خاص است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: شهدای این منطقه و حضور مردم در عرصه های گوناگون نشان می دهد که خدمت به مردم به جای نماز و روزه مستحبی ارزش دارد.

 

وی با بیان اینکه مدیر میدانی خوب بایستی به مدیران زیرمجموعه خود قدرت ریسک پذیری و جرات دهد، گفت: مدیران مشکلات را رصد و با اولویت مواجه کنند.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نظارت ها را به ویژه بر پیمانکاران تشدید کنید چرا که پیمانکاران آسیبی که به گیلان ما زدند جای بحث طولانی دارد، گفت: شیوه های برخورد با مردم را بدانید و به دو موضوع آب و پسماند خیلی فکر کنید چرا که معضل جدی استان است.

 

امام‌جمعه رشت ادامه داد: صمت و جهاد و دستگاه های نظارتی، نظارت برای بازار در ایام عید را تشدید کنند تا مردم آسیب نبییند.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به تولید و اینکه در زمینه افزایش تولید و اشتغالزایی فکر شود، گفت: از هدر رفتن زمین جلوگیری کنید و به مسئله فرزند آوری هم توجه ویژه شود.

کد خبر 1257262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha