ایران و عربستان جایگاه  خاصی در منطقه و معادلات بین المللی دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای روابط ایران و عربستان را به فال نیک می گیریم، گفت: ایران و عربستان جایگاه و موقعیت خاص خودشان را در منطقه و معادلات بین المللی دارند.

فدا حسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به احیای روابط ایران و عربستان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان احیای روابط ایران و عربستان را به فال نیک می گیریم. هر دو کشور در منطقه و معادلات بین المللی جایگاه و موقعیت خاص خودشان را دارند. خیلی از کشورهای اسلامی مترصد این مسئله بودند که ایران و عربستان کنار هم قرار گیرند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: احیای روابط بسیار مثبت ارزیابی می شود چرا که برای حل مسایل و مشکلات منطقه ای دو کشور ایران و عربستان باید کنار یکدیگر قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: کنار هم قرار گرفتن ایران، چین و سوریه خیلی از مسائل را حل کرد. وقتی عربستان نیز کنار اینها قرار گیرد، تاثیرگذاری خاص خودش را خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه روابط ایران و عربستان باعث عصبانیت و نگرانی برخی کشورها از جمله رژیم صهیونیستی شده است، گفت: قطعا احیای روابط باعث خوشحالی کشورهای اسلامی شده است و امیدواریم دو کشور بتوانند با احیا و توسعه روابط نقش آفرینی خود در جهان اسلام و منطقه را به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 1257284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha