گفتمان مهدویت در نهادینه سازی ارزش ها مؤثر است

حجت الاسلام مهدوی، بر ضرورت ترویج برنامه هایی با محوریت گفتمان مهدویت تأکید کرد و گفت: این مهم در نهادینه سازی ارزش ها و هویت بخشی به نسل نو اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، امروز(21 اسفند)، در برگزاری کارگاه معارف مهدویت در جمع طلاب مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر اظهارداشت: تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه ضروری است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با بیان اینکه یکی از پرسش هایی که امروزه در رابطه با آموزه مهدویت بسیار مطرح می‌شود، چگونگی آشنایی با چارچوب اندیشه نجات‌گرایانه مهدویت است، افزود: این مسأله بیشتر برای افرادی مطرح است که قصد آشنایی با اندیشه مهدویت را دارند و می‌خواهند به ساختار اندیشه مهدویت دست پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه باور به مهدویت باید نهادینه شود، گفت: این باور از این جهت که جهان، رو به خیر حرکت می کند و بر عدالت گستری و مبارزه با ظلم و فساد تاکید می کند و از این جهت که احیای اسلام راستین، تامین رفاه و آرامش، رضایتمندی و عشق به محبوب است، به زندگی ارزش می دهد.

 

حجت الاسلام چراغی با اشاره به اینکه در دوره نوجوانی و جوانی، اساسی ترین تحولات زندگی انسان از طریق شکوفایی اصیل ترین نیازها به وجود می آید، گفت: نیاز به برخورداری از یک هویت مستقل، بیش ترین تاثیر را در سرنوشت افراد و درنتیجه در سرنوشت جوامع بشری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه جوان در این برهه از زندگی، به موازات احساس نیاز به داشتن یک هویت مستقل، از نظر ذهنی نیز دچار یک تحول بی سابقه مهمی می شود، تأکید کرد: مکتب و گفتمان مهدویت در این برهه حساس زمانی می تواند راهگشا و راهنمای این جوانان باشد.

کد خبر 1257291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha