ره‌آورد سرزمین نور، فرهنگ عاشورا و گفتمان انقلاب است

حجت‌الاسلام حاجی صادقی، ره‌آورد سرزمین نور را فرهنگ عاشورا و گفتمان مقاومت دانست و گفت: تا دشمن هست جوانان انقلابی ما هم باید در میدان جهاد حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، شامگاه یکشنبه (۲۱ اسفند) در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور که در پادگان شهید باکری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: ره‌آورد این سرزمین فرهنگ عاشورا و گفتمان مقاومت است؛ راهیان نور می‌آیند تا قطعه‌ای از کربلا را زیارت کنند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران، افزود: همانطور که عاشورا طلوعی بی‌غروب بود، دفاع مقدس ما که برگرفته از قیام کربلا بود آغازی است که پایانش به ظهور حجت خدا بر روی زمین منتهی خواهد شد.

 

وی جهاد تبیین را عامل زنده نگه داشتن انقلاب دانست و اضافه کرد: تا دشمن هست دفاع هم هست، تا استکبار هست جوانان انقلابی ما هم باید در میدان جهاد حضور داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام حاجی صادقی، تصریح کرد: امروز روز تقویت هر چه بیشتر همان فرهنگ دفاع مقدس، روز جهاد تبیین است؛ باید به دشمن «هیهات منا الذله» و «والله ان قطعتموا یمینی انی احامی ابدا عن دینی» بگوئیم.

 

وی عنوان کرد: برای اولین بار در تاریخ همه انبیاء نظام ولایی مدل حاکمیت دینی به دهه پنجم خودش رسیده و در مقابل تمام دنیای استکبار و ظلم و ستم مقاومت کرده و بارها و بارها جبهه استکبار را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران، ابراز کرد: جبهه مقاومت حسینی روز به روز قوی تر شده است و چیزی که عامل این موضوع بوده در پرتو سه اصل اساسی است.

 

وی با بیان اینکه عامل اول این است که موتور محرکه دفاع مقدس، همان اسلام ناب محمدی است، اذعان کرد: دومین عامل، پیوند عمیق امت با ولایت بود؛ امت ولايتمدار ما ولایت را فرمانده خود قرار دادند. 

 

حجت‌الاسلام حاجی صادقی، خاطر نشان کرد: سومین عامل روحیه عاشورایی و حسینی و همان روحیه‌ای است که حاج قاسم و جهان آرا و موسوی و خرازی ها را تربیت می کند.

 

 

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر در یادمان‌های دفاع مقدس

سردار سید قاسم قریشی، نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری مناطق عملیاتی را سرزمینی مقدس نام گذاشتند، اذعان کرد: یکی از ره‌آوردهای این سرزمین و زیارت آن این است که مقام معظم رهبری آن را به عنوان معدن طلا و گنچ برای مردم ایران معرفی می‌کنند و و راهیان نور را استخرج‌کنندگان این گنج می‌دانند.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور، تاکید کرد: به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر از این معدن طلا اقدام شایسته‌ای توسط قرارگاه راهیان نور و سازمان اردویی تحت عنوان جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور انجام شده که سالانه از برگزیدگان آن تجلیل می‌شود و امسال هجدهمین دوره آن است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری کار هنری را عامل تقویت‌کننده‌ای معرفی می‌کنند که موجب تقویت پایه‌های انقلاب و منافع ملت ایران است، یاد آور شد: سال گذشته میزبان سه میلیون زائر از یادمان‌های دفاع مقدس بودیم و امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به پنج میلیون نفر افزایش پیدا کند.

 

کد خبر 1257326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha