محفل ادبی بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در سلطانیه برگزار شد

به مناسبت ۲۱ اسفند سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی محفل ادبی با حضور شاعران و علاقه مندان به شعر و ادب در شهرستان سلطانیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، شاعر و داستان سرای ایرانی سده ششم هجری قمری محفل ادبی با حضور تعدادی از شاعران و علاقه مندان به شعر و ادب فارسی در محل کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) به همت نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلطانیه برگزار شد.

 

سید مهدی موسوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلطانیه ضمن گرامیداشت ۲۱ اسفند ماه سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی گفت: نظامی گنجوی از داستان‌ سرایان بزرگ و استادان مسلم در سرودن شعر تمثیلی و بزمی و یکی از شاعران برجسته و پر آوازه زبان فارسی است که بسیاری از شاعران و نویسندگان را به سمت شعر و اندیشه های خود جلب کرده است.

 

وی در ادامه ضمن قرائت مناجات نامه از مخزن الاسرار، نخستین مثنوی نظامی گنجوی آن را سبک نمونه و منحصر به فرد دانست. از برنامه های جانبی این محفل ادبی میتوان به برپایی نمایشگاه کتاب از آثار این شاعر گرانقدر با هدف معرفی آثار و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره نمود.

 

در پایان از هنرمند خردسال ستیا سلیمی از اعضای کتابخانه برای اجرای هنرمندانه خوانش اشعاری درباره امام زمان(عج) و امام حسین (ع) با اهدای هدیه ای تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1257368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha