بزرگداشت «روز شهدا» با قلم خوشنویسان

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان گفت: ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت روز شهدا، با قلم خوشنویسان این شهرستان رقم خورد.

علی رحیمی- مدیر انجمن خوشنویسان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: دومین مسابقه خط تحریری ستارگان نامیرا با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان و آموزشگاه هنرهای تجسمی نگارستان، در محل انجمن خوشنویسان شیروان برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد فرهنگی برای دومین بار در استان خراسان شمالی، ۴۰هنرمند با زبان قلم، پرده هایی از فرهنگ ایثار و شهادت را به تصویر کشیدند و این مسابقه در دوبخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار شد.

 

رحیمی عنوان کرد: قریب ۴۰۰‌ دل نوشته از نقاط مختلف کشور با مضامین شهید و شهادت به دبیرخانه مسابقه خط تحریری ارسال شد که ۶۰ اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد و در حاشیه مسابقه خط تحریری ۲۰ اثر خوشنویسی نیز به نمایش گذاشته شد.

 

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان بیان کرد: در بخش رقابتی از هنرمندان بالای ۱۸سال محمد جوکار، علی اکبر ولی زاده، مجید عبدالله پور، یاسین افرا، قربان گواهی، احمد احمدزاده و فاطمه فریدا و همچنین در بخش زیر ۱۸ سال از هنرمندان زهرا منصوری، سید مجتبی علوی و اسماعیل بهادریان با اعطای جایزه و لوح تقدیر قدردانی شد.

 

رحیمی بیان کرد: در بخش نمایشگاهی از هنرمندان اکرم شیبانی از فریمان و سید مجتبی سیدی از درگز خراسان رضوی، اعظم آوخ از استان گیلان، فریبا راستگو از آبادان، امیر طالبیان از کرمان، ابراهیم هداوند میرزایی از تهران، فاطمه رجبی از کرمانشاه، تندیس تقوی و مریم نادری از تهران، معصومه آزموده از فومن رشت، آیلار خلیلی زاده از تربت جام و میترا خلیلی فکر از صومعه سرا با اهدای  لوح تقدیر قدردانی شد.

 

تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر در این رشته دوره های عالی خوشنویسی را گذرانده اند و موفق به اخذ گواهینامه شده و طی سه دهه فعالیت این انجمن بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش های خوشنویسی را در دوره های مختلف سپری کرده اند.

کد خبر 1257371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha