احیای روابط ایران و عربستان موجب آرامش جهان اسلام می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به احیای روابط ایران و عربستان گفت: این احیای روابط موجب آرامش جهان اسلام می شود.

فتح الله توسلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به احیای روابط ایران و عربستان گفت: اهمیت توسعه روابط ایران و عربستان به شکلی به اهمیت این دو کشور بر می گردد، وضعیت منطقه، توسعه روابط بین کشورهای همسایه، روابط بین الملل بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها، محیط منطقه ای ما در شرایط جنگ اوکراین، وضعیت منطقه بعد از نشست وضعیت سوریه و آرامشی که در سوریه ایجاد شده است و وضعیت عراق بعد از خروج آمریکایی ها و وضعیت یمن بعد از ناکامی ائتلاف در تثبیت مواضع خودشان در یمن است که اهمیت احیای روابط ایران و عربستان را بیشتر می کند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عربستان محل تولید اسلام است و مدینه و کعبه در این کشور قرار گرفته است و به علاوه صدها محل تاریخی که به تاریخ اسلام مربوط می شود و برای همه مسلمانان مهم و محترم است. عربستان در حوزه اقتصادی مهمترین کشور تولیدکننده نفت در منطقه است، حوزه ایدئولوژیک مهمترین کشور اهل تسنن در جهان اسلام به لحاظ قدرت در عرصه بین الملل است و در بحث همسایگان مهمترین کشور حاشیه خلیج فارس است که تاثیر خودش را در تصمیمات و مواضع کشورهای حاشیه خلیج فارس می گذارد.

 

وی ادامه داد: از این طرف هم ایران است که مهمترین قدرت منطقه ای به لحاظ نظامی، امنیتی، ساختار، وسعت، قدرت و آرمان و اندیشه است. اگر این دو کشور با هم روابط خوبی داشته باشند قطعا تاثیر خودش را در جهان اسلام می گذارد و موجب آرامش می شود.

 

توسلی گفت: قطعا عربستان متوجه می شود که سیاست هایش در یمن، عراق و بحرین اشتباه بوده است. امیدوارم هرچه سریع تر سفارتخانه دو کشور بازگشایی شود، ما از این اقدام با در نظر گرفتن سیاست های کلان حمایت می کنیم.

کد خبر 1257459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha