تنبلی موجب اتلاف اموال و تسلط بیگانگان می شود

آیت الله العظمی مظاهری با انتقاد از تنبلی در کار و تحصیل، گفت: تنبلی، سستی و بی حوصلگی موجب اتلاف اموال و تسلط بیگانگان بر ما می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق هفتگی به فضیلت فراموش شده، کار، تلاش و فعالیت اشاره کرد و اظهارداشت: تنبلی و گرفتاری در فساد گریبان گیر جامعه ما شده و همین موضوع منجر به عقب افتادگی و مشکلات درونی است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ظرفیت و پتانسیل فعال در کشورمان افزود: کمتر این فرصت ها برای تولید و رفع نیازها بکار گرفته شده و این وضع مایه بیچارگی و ضعف اقتصادی می شود.

 

وی ادامه داد: بنا به فرمایش امیرالمومنین(ع) جامعه ای مثل ایران که نعمت های زیادی دارد اگر از آن برای خود استفاده نکند و دچار فقر بشوند، از رحمت خداوند به دور خواهند بود.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه کم همتی در استفاده از استعداد و ظرفیت موجود کشور شده، خاطرنشان کرد: همین مقوله کشورمان را به بن بست اقتصادی می برد و برخی از دولت ها ما را تحریم می کنند.

 

به گفته وی، تنبلی، سستی و بی حوصلگی موجب اتلاف اموال و تسلط بیگانگان بر ما می شود و نباید بگذاریم چنین وضعی فراگیر و آنگاه به ذلت بیفتیم.

 

تلاش برای کسب علم و دانش

 

مرجع تقلید عالم تشیع، کار و فعالیت برای علم آموزی را هم مهم خواند و گفت: حضور در کلاس درس برای مدرک زیبنده نبوده و امکان رفع مشکل و توسعه علمی را فراهم نمی کند.

وی از نسل جدید خواست تا برای کسب علم و دانش در تلاش باشند و در این مقوله نیز سستی نکنند که منجر به رکود علمی خواهد شد.

 

آیت الله مظاهری با اشاره به سبک زندگی بزرگان و اندیشمندان، تصریح کرد: آنان در آخرین لحاظ عمر خود نیز به دنبال علم و دانش بودند و در مسیر زندگی مشقت های مختلف را تحمل کرده ولی برای کسب علم و دانش کوتاهی نکردند و همین باعث ترویج علم و دانش و دست یابی به تکنولوژی ها شده است.

وی با بیان اینکه طلاب با افزایش سطح علمی خود باید بیشتر تلاش و مجاهدت در معرفت و فراگیری مطالب داشته باشند، یادآورشد: در این راستا نباید تنبلی بشود.

 

کد خبر 1257526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha