تجدید عهد و پیمان با شهدا بر همگان واجب است

قربانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: تجدید عهد و پیمان با شهدا و امام شهدا و حرکت در مسیری که آنان ترسیم کردند ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، ربیع آله قربانی عصر امروز دوشنبه (۲۲ اسفند) در آیین تجلیل از خادمین افتخاری شهدای استان مرکزی صمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: بزرگداشت شهدا صرفا یه برنامه تشریفاتی نیست بله یک تجدید عهد و پیمان با شهدا، برای همگان به ویژه مسولان است تا ببینند به چه میزان در مسیر شهدا گام برداشتیم و تلاش کرده اند.

 

دادستان استان مرکزی افزود: هر چه که انقلاب، نظام مرم و مسولان دارند حاصل ایثار شهدا است و شهدا به ما آموختند که این امنیت امروز که دستاورد شهدا است در مسیر عدالت است و همه باید در مسیر عدالت گام بردارند.

 

وی با تاکید بر اینکه شهدا به ما آموختند که مسیر عدل و حق را نشر و تبلیغ کنیم، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین چیزهایی است که باید به آن بپردازیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ما شاهد هستیم که بشر در حوزه علم و فناوری در عرصه های مختلف پیشرفت کرده و بر مبنای همین پیشرفت یک زندگی با شور و نشاط و زندگی آرمانی را برای بشر نوید داده و به ارمغان خواهد آورد، گفت: اما اگر اینها آراسته به اخلاق نباشند منشا ایجاد مشکلات فراوان  برای بشر خواهند شد.

 

دادستان اراک ادامه داد: در ارتباط با بحت برخورد با جرم و ارتباطات اجتماعی، دستگاه های حاکمیتی برای ایجاد یک جامعه سالم و پاک تلاش می کنند اما بحث ریشه کن کردن جرم و ایجاد امنیت و آرامش عزم جدی عموم مردم را می طلبد.

 

قربانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در بحث برخورد با جرم در موقعیت کنونی و گسترش اطلاعات و ارتباطات ما شاهد رشد عجیب ارتکاب جرم و بد اخلاقی ها و ترویج منکرات در جامعه هستیم، اظهار کرد: در پشت این ها اراده های سیاسی و اقتصادی وجود دارد که فرهنگ جامعه را مورد هجوم قرار داده است و همه باید در این راستا آگاه و هوشیار باشند.

 

وی اضافه کرد: آنچه که می تواند جامعه ما را از موقعیت فعلی از لحاظ امنیتی ارتقا دهد این است که همه مردم احساس تکلیف کنند و در این راستا ورود پیدا کنند.

 

دادستان استان مرکزی بیان کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید تا حد امکان پیشگیری انجام شود و یک بخش آن بحث فرهنگی است که همه دستگاه های وظیفه دارند در این راستا تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت بحث امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: دلسوزان نظام در این راستا وظیفه دارند و بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است و ما نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم

 

قربانی  اضافه کرد: جامعه ما نیازمند وحدت و همدلی بیشتر است و همه باید بدانند و آگاه باشند که تفرقه عزت و کرامت جامعه ما را نابود خواهد کرد و همه باید احساس تکلیف کنند و در بخش های مختلف حضور یابند.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران ارشد استان، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار شد از فعالین افتخاری حوزه ایثار و شهادت با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

کد خبر 1257543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha