«پرواز ققنوس» در آسمان رامیان/ مستندی از خلبانی شهید که بازیگر تئاتر هم بود

مستند «پرواز ققنوس» که روایتی از زندگی شهید خلبان محمدجواد بای است در رامیان اکران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، درست در نیمه تابستان سال ۱۳۷۵ چشمانش رو به سوی دنیا گشوده شد. همچنانکه عشق به پرواز و اوج گرفتن در وجودش ریشه می‌دواند، عشق به هنر هم در وجودش غلیان می‌کرد.

 

هرچند او سال ۱۳۹۴ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد اما محمدجواد نه فقط در آسمان و پرنده‌های جنگنده اوج می‌گرفت بلکه در «باز باران»، «بازمانده» و «یک در و دو نیمکت» نیز نقش‌های ماندگاری ایفا کرد.


 
محمدجواد بای بعد از گذراندن دوره ۴ ساله دانشجویی در دانشگاه شهید ستاری، دوره‌های خلبانی با هواپیماهای آموزشی PC7 و F33 را پشت سر گذاشت.

 

او در حال گذراندن دوره آموزش خلباتی با جنگنده  F7 بود که پروازش برای همیشه ناتمام ماند. سوم خرداد ماه امسال جنگنده F7 در اطراف انارک از توابع شهرستان نائین حین تمرین تیراندازی هوایی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد و ستوان یکم‌ خلبان محمدجواد بای به همراه سرهنگ دوم خلبان قاسم رضایی به شهادت رسیدند.

 

فیلم مستند «پرواز ققنوس» به کارگردانی علیرضا رحیم‌زاده با موضوع زندگینامه شهید خلبان «محمدجواد بای» همزمان با «روز شهید» با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان و مردم در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اکران شد.

 

فیلم مستند «پرواز ققنوس» با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  به روی پرده رفت. شهیدی که از هنرمندان عرصه تئاتر و موسیقی شهرستان رامیان هم بود و در چندین نمایش از جمله «باز باران»، «بازمانده» و «یک در و دو نیمکت» به ایفای نقش پرداخته بود.

 

 

کد خبر 1257590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha