قاری احمد نعینع: من برای تلاوت مبلغی تعیین نمی کنم و ۷۵ درصد تلاوت من رایگان است

شیخ احمد نعینع، قاری برجسته مصری که به سبک مصطفی اسماعیل قرائت می کند در گفت و گو با سی بی سی گفت: من برای تلاوت مبلغی تعیین نمی‌کنم و ۷۵ درصد تلاوت من رایگان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، شبکه سی‌بی‌سی به مناسبت زادروز «احمد نعینع» قاری قرآن مشهور مصر شیخ احمد نعینع گفت و گو برنامه «فی المساء مع قصواء» را دوباره منتشر کرد. احمد نعینع در این گفتگو می‌گوید: در ابتدا، قبل از ورود به رادیو، حقوقی دریافت نمی‌کردم. سفر می‌کردم و از پول خودم برای خواندن قرآن خرج می‌کردم، اما خیلی خوشحال بودم، چون قرآن می‌خواندم.» و وقتی  تقاضا برای من زیاد شد، وارد رادیو شدم.

 

وی افزود: من در اسکندریه نزد شیخ السماک می‌رفتم. او از اولیای صالح خدا بود و 3 سال پیش از دنیا رفت و 10 سال در مسجد پدرش قرآن قرائت می‌کردم. در آن زمان، عبدالحلیم محمود، شیخ اسبق الازهر، زمانی که صدای مرا در یکی از حلقات و محافل قرآنی شنید، از تلاوت من تمجید و تقاضا کرد تا در رادیو و جلسات قرآن به قرائت قرآن بپردازم. من به او گفتم که هزینه نمی‌خواهم و او گفت که نمی‌شود و باید مبلغی تعیین کرد.

 

وی افزود: من برای تلاوت مبلغی تعیین نمی‌کنم، بلکه هرکس به اندازه توانش پول می‌پردازد و 75 درصد تلاوت من رایگان است.

 

شیخ احمد نعینع، قاری برجسته مصر و پزشک متخصص اطفال است و به سبک مصطفی اسماعیل قرائت می‌کند.

 

احمد نعینع در سال ۱۹۵۴ میلادی در شهر «مطوبس» واقع در استان «کفر الشیخ» مصر به دنیا آمد و در سن ۳ سالگی به مکتب ‌خانه‌ قرآن رفت و در حالی که کمتر از ۸ سال داشت حافظ کل قرآن شد و علم تجوید را نزد «شیخ احمد شوا» فرا گرفت.

کد خبر 1257633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha