ولایت مداری مهم ترین شاخص سیره شهداست

رزم با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: ولایت مداری مهم ترین شاخص سیره شهداست.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازخرم آباد، محمد رزم، امروز درمراسم گرامیداشت روز شهدا و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دادگستری لرستان، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشاورز دستاورد خون پاک شهیدان است.

 

وی با بیان اینکه همه ملت ایران مدیون خون پاک شهیدان و ایثار خانواده های شهدا هستند، افزود: شهدا مایه عزت و افتخار و اقتدار امروز ایران اسلامی هستند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در راستای مقابله با توطئه های دشمنان، ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا مهم ترین گام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا حداقل‌ترین کاری است که می‌توان در پاسداشت یاد و نام شهدا و تکریم خانواده‌های معظم آن‌ها انجام داد.

 

رزم با اشاره به اینکه نقش برگزاری یادواره های شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و اهمیت بیان سیره و منش شهدا، خاطرنشان کرد: ولایت مداری از شاخص های مهم سیره شهداست.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر ضرورت انتقال ارزش ها و آرمان های شهدا به نسل جوان و نوجوان، افزود: عمل به سیره و منش شهدا و انتقال آن به نسل‌های بعدی وظیفه ای عمومی است.

 

رزم در ادامه با اشاره به برنامه های دادگستری لرستان در حوزه ایثار، افزود: در حال حاضر ۲۷۸ ایثارگر در مجموعه دادگستری استان شاغل هستند.

 

وی افزود: این تعداد شامل ۲۲۴ ایثارگر مرد و مابقی خانم هستند، ضمن اینکه ۲۴ قاضی ایثارگر نیز در مجموعه مشغول به کار هستند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان  با اشاره به اینکه استان لرستان از استان های امن کشور است، ادامه داد: به رسیدگی و مختومه شدن بیش از ۳۳۰ هزار پرونده در استان طی سال جاری، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ باند سارقین مسلح در استان دستگیر شده است.

کد خبر 1257697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha