از پیگیری مطالبات خبرنگاران تا خبرهای خوش درباره به‌ثمر نشستن دستورات ویژه رئیس‌جمهور در سفر به گلستان

آخرین نشست خبری استاندار گلستان در سال ۱۴۰۱ با استقبال اصحاب رسانه برگزار شد و در این جلسه علی‌محمد زنگانه با تماس با چند مدیرکل و شهردار گرگان، مطالبات و سوالات خبرنگاران را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آخرین نشست خبری علی‌محمد زنگانه در روزهای پایانی سال امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند) برگزار شد تا استاندار گلستان هم گزارشی از آخرین وضعیت دستورات و مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهور به این استان و کلان پروژه‌های تحول‌زا ارائه دهد و هم پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران باشد.

 

استاندار گلستان در پاسخ به سوالی درباره مسائل و مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها اظهارکرد: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلستان قول‌هایی گرفته شد که شما خبرنگاران باید از دستگاه متولی پیگیر تحقق این قول‌ها باشید.

 

وی همچنین تاکید کرد: لازم است در نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان در سال ۱۴۰۲، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گزارشی از پیگیری و تحقق مطالبات اصحاب رسانه استان ارائه کند.

 

زنگانه در خصوص انتقاد و گلایه خبرنگاران از برخی دستگاه‌های اجرایی درباره پرداخت نکردن مطالبات آنها بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا قبل از پایان سال همه بدهی‌هایی که به رسانه‌ها دارند را تسویه کنند.

 

در همین رابطه بیشترین مشکلات رسانه‌ها با شهرداری گرگان بود که استاندار گلستان در جلسه تماس تلفنی با سیدالنگی، شهردار گرگان گرفت و تاکید کرد که مشکل پرداخت مطالبات رسانه‌ها از شهرداری باید قبل از سال برطرف و پرداختی‌ها انجام شود.

 

وی همچنین پیشنهاد کرد خبرنگاران فاقد مسکن حتما از ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن استفاده کنند. ضمن اینکه درصدی از اعتبارات اشتغالزایی به استان گلستان نیز باید به اصحاب رسانه اختصاص داده شود.

 

استاندار گلستان در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه این استان باید تبدیل به مقصد گردشگری شود، گفت: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، تجهیز و ساماندهی نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی مورد تاکید قرار دارد و قبلا هم تذکرات لازم داده شد.

 

وی خبر خوشی هم برای ۹۸ هزار سهامدار پتروشیمی گلستان داشت و گفت: بعد از تفویض اختیارات رئیس قوه قضائیه و دستور ویژه رئیس جمهور پیگیری‌ها سرعت گرفت. موانع حقوقی یکی پس از دیگری بعد از یکسال رفع شد. با شرکت نفت و شرکت ملی پتروشیمی ایران وارد یک مذاکره طولانی شدیم. چون هیئت مدیره توان تامین مالی پروژه را نداشتند قرار شد هلدینگ خلیج فارس وارد پروژه شود.

 

زنگانه ادامه داد: در سفر رئیس جمهور گزارش کامل از وضعیت پتروشیمی دادیم و درخواست ما این بود که دولت ورود کند. مجوز افزایش سرمایه توسط بورس صادر و روی کدال گذاشته شده است. با احداث این پروژه ۴۰ هزار میلیارد تومان به درآمد ناخالص استان افزوده خواهد شد. در سفر دوم رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی فاز دوم پتروشیمی اجرایی خواهد شد.

 

کد خبر 1257701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha