بازخوانی حکمت‌های نهج البلاغه در قالب طرح « در شصت ثانیه»

حجت الاسلام جهانشاهی گفت: روزانه به طور منظم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء حکمت هایی از نهج البلاغه در قالب طرح در شصت ثانیه خوانده می شود تا نمازگزاران به ویژه نوجوانان و جوانان با شخصیت و کلام امیرالمومنین (ع) بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام جهانشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: برای احیای کارکردهای مسجد تراز اسلامی، محور برنامه های مسجد را فعالیت در عرصه های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و غیره قرار داده ام.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) عنبرآباد افزود: با هدف پویایی مسجد و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد با توجه به علاقه آنها برنامه های ورزشی همچون تنیس روی میز و فوتبال دستی برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه هایی که در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد دنبال می کنم، مباحث تربیتی مانند مسئولیت پذیری است و در همین راستا تاکنون ۲۰ مکبر تربیت یافته مسجدی داریم.

حجت الاسلام جهانشاهی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های جذاب برای نوجوانان و جوانان راه اندازی گروه سرود و مداحی است.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) عنبرآباد ادامه داد: همچنین با هدف انس بیشتر نوجوانان و جوانان با قرآن کریم دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی نیز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر این روزانه به طور منظم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء حکمت هایی از نهج البلاغه در قالب طرح در شصت ثانیه خوانده می شود تا نمازگزاران به ویژه نوجوانان و جوانان با شخصیت و کلام امیرالمومنین (ع) بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام جهانشاهی اضافه کرد: در ایام هفته جلسات ادعیه خوانی نیز برپا می شود و در این جلسات زیارت عاشورا، دعای توسل، ندبه، کمیل، زیارت نامه حضرت زهرا (س) و زیارت آل یاسین نیز قرائت می شود.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) عنبرآباد بیان کرد: هر هفته محفل انس با قرآن کریم همراه با تفسیر آیاتی از کلام الله مجید برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه هایی جذاب برای نوجوانان و جوانان، اجرای مسابقات متنوع فرهنگی و ورزشی همراه با اهدای جوایز است.

حجت الاسلام جهانشاهی عنوان کرد: همچنین از نوجوانان و جوانان فعال مسجدی که در اجرای برنامه ها با ما همکاری دارند، در مناسبت های مختلف تقدیر می کنیم.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) عنبرآباد خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز مشاوره های دینی به صورت چهره به چهره به نوجوانان و جوانان ارائه می دهیم.

کد خبر 1257711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha