توسعه و عدالت فرهنگی با مشارکت مردمی رقم می خورد

تمنایی با اشاره به گستردگی استان اصفهان گفت: توسعه و عدالت فرهنگی با مشارکت مردمی و همکاری سازمان های مدنی رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی تمنایی» روز سه شنبه(23 اسفند) در نشست با فرماندار تیران و کرون به آخرین وضعیت فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و اظهارداشت: همسو با سیاست های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد عدالت فرهنگی و توسعه زیرساخت ها و طرح ها، در استان اصفهان در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: محرومیت زدایی و توجه به دغدغه ها و چالش های فرهنگی شهرستان ها به ویژه در مناطق محروم مورد توجه بوده و البته میزان مشارکت و همدلی مسئولان هر منطقه نیز

موثر بوده و با همکاری موسسات و کانون های فرهنگی و هنری شاهد پیشرفت کار هستیم.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات فرهنگی بر اساس ارائه طرح و برنامه صورت گرفته است، تصریح کرد: در این خصوص سهم شهرستان ها مورد توجه بوده و سعی شده متناسب با نیاز و ظرفیت فرهنگی آن منطقه توزیع اعتبار انجام شود.

تمنایی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات فرهنگی، ارائه طرح مورد توجه قرار گرفته، خاطرنشان ساخت: بیش از 20 میلیارد ریال به شهرستان ها اختصاص یافت.

 

جایگاه ویژه فرهنگی تیران و کرون

 

وی تیران و کرون را یکی از شهرستان های دارای شاخصه های فرهنگی منحصر دانست و اذعان داشت: امکان رشد و پیشرفت چهره های فرهنگی و هنری در این شهرستان وجود دارد از این رو باید مسئولان محلی هم نقش خود را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان فعال سازی تشکل های مردمی را مهم خواند و اذعان داشت: اعتبارات طرح های تریجی فرهنگی به موسسات دارای شناسه ملی و اقتصادی اختصاص می یابد.

 

وی به کمبود امکانات و تجهیزات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یک مجموعه خیرساز فرهنگی ایجاد شده که تجهیز آن از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال خواهد شد.

به گفته تمنایی، تجهیز سینمای عسگران وحمایت از موسسات و طرح های فرهنگی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

کد خبر 1257714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha