خدمات رسانی هلال احمر به زائران راهیان نور/ طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود

شعبانی، گفت: برای استقبال از زائران راهیان نور در چهار یادمان دفاع مقدس، پایگاه درمانی و امدادی مستقر شده و به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، وحید شعبانی، عصر امروز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین‌، اظهار کرد: در این طرح ۲۲ پایگاه بین جاده‌ای، ۱۵ پست موقت و تمامی کشیک‌های امدادی، به هم‌وطنان خدمات امداد و نجات ارائه می‌دهند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال خوزستان، با بیان اینکه در طرح نوروزی ۶۷۴ امدادگر و نجاتگر در ارائه خدمات مشارکت دارند، افزود: همچنین ۱۳۴ خودرو در پست‌های امداد و نجات استان خوزستان فعال خواهند بود و در شرایط اضطراری نیز امداد هوایی این جمعیت آماده ارائه خدمت است.

 

وی اضافه کرد: فعالیت ۱۹ پست بشردوستانه در حوزه معاونت امور جوانان برنامه‌ریزی شده که در این پست‌ها خدمات مختلفی از جمله برپایی خیمه‌های نماز و ایستگاه‌های کودک با حضور تیم‌های سحر برای امدادهای حمایت روانی در راه‌های مواصلاتی خوزستان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

 

شعبانی، با اشاره به اینکه طرح هلال رحمت نیز در حوزه امور داوطلبان به عنوان پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان، اجرا می‌شود، ابراز کرد: در ایام نوروز تا پایان ماه رمضان برنامه‌های مختلفی برای جامعه هدف در قالب این طرح اجرا می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: امسال حدود یک هزار و ۲۰۰ ماموریت امدادی توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خوزستان انجام شده که در قالب این ماموریت‌ها ۲ هزار و ۵۸۳ خانوار شامل ۲۳ هزار و ۸۰۶ نفر امدادرسانی شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، خاطر نشان کرد: این عملیات توسط یک هزار و ۸۰۵ تیم عملیاتی با ۶ هزار و ۲۱ نجاتگر و یک هزار و ۷۵۹ دستگاه خودرو انجام شده است.

 

وی اذعان کرد: برای استقبال از زائران راهیان نور نیز در چهار یادمان در منطقه اسکندرلو شوش، نهر خین خرمشهر، فکه و اهواز چهار پایگاه درمانی و امدادی مستقر شده و به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

شعبانی افزود: در سال جاری ۱۷ کاروان سلامت متشکل از پزشکان، امدادگران و دواطلبان در مناطق محروم حضور یافته و ۲ هزار و ۸۰۵ نفر از خدمات پزشکی آنها بهره‌مند شدند.

 

وی از حمایت پنج هزار و ۴۳۰ بیمار نیازمند با هزینه ۱۰۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در سال جاری خبر داد و یاد آور شد: آموزش همگانی اولویت ما بوده و به همین منظور یک‌هزار و ۶۰۰ دوره و پروژه در سال جاری برگزار شد که حدود ۶۰۰ هزار نفر تحت تاثیر این برنامه‌ها قرار گرفتند.

 

کد خبر 1257724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha