اجرای طرح آرامش بهاری در هشت بقعه متبرکه شیروان

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: امسال طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه تا سوم فروردین ماه در هشت بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

سعید علیپور- مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: امسال بقاع متبرکه امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت، امامزاده نقی الهادی(ع)، قبور سادات و شیخ مقدم الله آباد و عبدالرضا توده، عبدالرحمان اسطرخی، یحیی منصوران و فجرآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان میزبان طرح آرامش بهاری است.

 

وی خاطرنشان کرد: لحظه تحویل سال نو با حضور زائران، مسافران و اقشار مختلف مردم طبق سنوات گذشته، خواندن دعا، سرود و برپایی خیمه های معرفت (غرفه کودک، مشاوره، نقاشی، خیرین) و عرضه محصولات فرهنگی از جمله برنامه های پیش بینی شده در اجرای این طرح است.

 

علیپور عنوان کرد: سال گذشته بیش از 20 هزار زائر در طرح آرامش بهاری این شهرستان مشارکت داشتند و همانند سال های گذشته استقبال خوبی از آن انجام شد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: در قالب این طرح، مبلغان دینی در زمینه برگزاری نماز جماعت، خیمه های معرفت، پاسخگویی به سوالات اقشار مختلف در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند.

 

علیپور اضافه کرد: در کنار این فعالیت ها، سلسله مباحث نمایشگاهی، شمیم خدمت و عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی تولید شده در جوار امامزادگان (ع) هم پیش بینی شده است.

 

وی خدمات رسانی به مسافران و زائران را از جمله اهداف این برنامه ها عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه ها همچنین مقدمه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان در نیمه دوم فروردین است.

 

وی تصریح کرد: در کنار اهمیت دادن به سلامت جسمی مردم، سلامت معنوی و آداب حضور هم برای ما مهم است و چه زیباست که بسیاری از مردم لحظه تحویل سال را در در جوار این امامزادگان جشن می گیرند.

کد خبر 1257764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha